Jag har satt på komplett bromskit från en Volvo 240 på grabben Taunus p3 men jag dumpade servon av platsskäl.
Men nu vart det så klart lite tungtrampat, trorts att Taunusen är en 4-500 kilo lättare än en 240.
Någon som har ett förslag på en huvudbromscyliner som har mindre borrdiameter och så lika som möjligt med fästen etc som volvo?
Jag vet att tex rallyshop har tänkbara alternativ, men ute efter något som prismässigt ligger mer i linje med resten av bygget (dvs billigare)....
lämplig huvudbromscylinder?
lämplig huvudbromscylinder?
Anders
Re: lämplig huvudbromscylinder?
ändra utväxlingen på pedalen är gratis
Snickrar corsa awd
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =corsa+4x4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =corsa+4x4
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: lämplig huvudbromscylinder?
Nissan har samma infästning som Volvo 240 på de flesta av sina cylindrar. Olika borrning i olika bilar och oftast märkta på utsidan så det är bara att botanisera på skroten. Min erfarenhet är dock att man inte kan minska diametern så mycket innan man får problem med att pedalen bottnar... så att ändra utväxlingen i pedalen eller få dit ett litet bromsservo kanske är en bättre lösning.
Gustaf
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Re: lämplig huvudbromscylinder?
Micra bromsservo är ju litet och smidigt
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: lämplig huvudbromscylinder?
Det vart ändrad utväxling och lite omsmidning av pedalen för att få lite längre rörelse så den inte bottnar. Får se om det funkar
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Anders