Volvo C30 Rallycross
Re: Volvo C30 Rallycross
Såg den på tävlingen i Borlänge! Markus sålde en Alde panna till han.
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Love!
Jag vet inte vad han ska med panna till, för det finns ju ström på alla tävlingar.
Han har i alla fall fått en bra buss. Dock krävs det en del jobb på den, men mycket är redan bytt.
Det skulle vara skönt om det gick att sälja den gamla V70:n och C30:n också.
Jag vet inte vad han ska med panna till, för det finns ju ström på alla tävlingar.
Han har i alla fall fått en bra buss. Dock krävs det en del jobb på den, men mycket är redan bytt.
Det skulle vara skönt om det gick att sälja den gamla V70:n och C30:n också.
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Volvo C30 Rallycross
Finns tyvärr inte ström på alla tävlingar. Med den pannan får han både värme och varmvatten, går att köra den på gasol eller 220volt, vilket verkar behövas när det är svensk "sommar" .Hur går det med byggandet?
Skickat från min tegelsten via tapatalk.
Skickat från min tegelsten via tapatalk.
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Love!
Konstigt, vill minnas att de skrev in i tilläggsreglerna för SM att arrangörerna skulle tillhandahålla ström... Det brukar ju även finnas dusch i depån, så nog kan jag tycka att det är överkurs med varmvatten.
Byggandet står helt stilla. Har helt tappat sugen att hålla på i garaget. Hade en förhoppning att jag skulle få ett jobb inom det jag utbildat mig till, men så har det inte blivit. Nu har alla gått på semester också, så det är stiltje på arbetsmarknaden. Det sitter alltså i slantarna, men jag har i alla fall tagit sista tian jag hade och köpt en balk från skroten. Balken ska hålla fronten, huven och även fungera som ett övre fäste för intercoolern. Den är tung som bara den, men allt onödigt ska trimmas bort så den kommer nog bli betydligt lättare....och kanske hålborras???
Tyvärr passade den inte. Bilen måste ha slagit sig av all svetsning eller så har fronten varit med om något.. Går säkert att trycka till med Porto-powern, men jag hoppas någon annan vill ta över projektet.
Hade några skärmar liggande som passade rätt bra.
Ungefär så här....
Konstigt, vill minnas att de skrev in i tilläggsreglerna för SM att arrangörerna skulle tillhandahålla ström... Det brukar ju även finnas dusch i depån, så nog kan jag tycka att det är överkurs med varmvatten.
Byggandet står helt stilla. Har helt tappat sugen att hålla på i garaget. Hade en förhoppning att jag skulle få ett jobb inom det jag utbildat mig till, men så har det inte blivit. Nu har alla gått på semester också, så det är stiltje på arbetsmarknaden. Det sitter alltså i slantarna, men jag har i alla fall tagit sista tian jag hade och köpt en balk från skroten. Balken ska hålla fronten, huven och även fungera som ett övre fäste för intercoolern. Den är tung som bara den, men allt onödigt ska trimmas bort så den kommer nog bli betydligt lättare....och kanske hålborras???
Tyvärr passade den inte. Bilen måste ha slagit sig av all svetsning eller så har fronten varit med om något.. Går säkert att trycka till med Porto-powern, men jag hoppas någon annan vill ta över projektet.
Hade några skärmar liggande som passade rätt bra.
Ungefär så här....
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Volvo C30 Rallycross
Finns väl kvar småmynt i glasskontot.... hur går det annars nu när det börjar vara sommar utPer Ohlsson skrev:men jag har i alla fall tagit sista tian jag hade och köpt en balk från skroten.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Nisse!
Det har även varit dåligt med glass. Dock fick jag en mjukglass på OK i Örnsköldsvik för några veckor sedan. Annars händer det inte mycket.
Försökte få tag på Rikard på Sellholm för några veckor sedan. Ringde men han var upptagen. Blev då uppmanad att skicka ett mail, vilket jag gjorde. Dock har ingen hört av sig och nu är dom på semester. Bygget står således stilla tills efter sommaren någon gång...
Det har även varit dåligt med glass. Dock fick jag en mjukglass på OK i Örnsköldsvik för några veckor sedan. Annars händer det inte mycket.
Försökte få tag på Rikard på Sellholm för några veckor sedan. Ringde men han var upptagen. Blev då uppmanad att skicka ett mail, vilket jag gjorde. Dock har ingen hört av sig och nu är dom på semester. Bygget står således stilla tills efter sommaren någon gång...
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Volvo C30 Rallycross
Har ni haft något glassväder där nere?
Lite ojämnt glassväder här tycker jag, fast för en entusiast kanske inte vädret spelar roll.
Sälja bilar är ett lotteri, kan gå flera veckor utan napp och helt plötsligt ringer någon och nästan köper osett. Har aldrig ägt Volvo men har levt i tron att de är lättsålda?
Lite ojämnt glassväder här tycker jag, fast för en entusiast kanske inte vädret spelar roll.
Sälja bilar är ett lotteri, kan gå flera veckor utan napp och helt plötsligt ringer någon och nästan köper osett. Har aldrig ägt Volvo men har levt i tron att de är lättsålda?
Wiktor Danielsson
Re: Volvo C30 Rallycross
NEEEJ,inte sälja!Per Ohlsson skrev: men jag hoppas någon annan vill ta över projektet.
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
Re: Volvo C30 Rallycross
super7 skrev:...nu när det börjar vara sommar ut...
Jo... här i fjollträsk har vi haft "sommar" i 2 veckor nu så det är väl på sin höjd 2 kvar...Per Ohlsson skrev:Bygget står således stilla tills efter sommaren någon gång...
Sen är semestern slut, och sen är det jul, och sen....
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Wiktor!
Vädret är inte så viktigt, men om det är varmt smälter glassen innan man fått i sig den, så då måste man köpa flera små istället för många stora...
Min förra bil annonserade jag ut några gånger, men blev bara idiotförklarad för att några ansåg att priset var för högt. Sedan var det en som bara skulle ha den...
Love!
Jag är skitless på det här nu. Står bara och stampar och kommer inte framåt ett dugg.
Magnus!
Jo, jag har varit i Stockholm i stort sett varje vecka ett tag nu och mer kommer det bli...
Du ska vara glad att du har semester, för någon sån kan inte jag unna mig....
Vädret är inte så viktigt, men om det är varmt smälter glassen innan man fått i sig den, så då måste man köpa flera små istället för många stora...
Min förra bil annonserade jag ut några gånger, men blev bara idiotförklarad för att några ansåg att priset var för högt. Sedan var det en som bara skulle ha den...
Love!
Jag är skitless på det här nu. Står bara och stampar och kommer inte framåt ett dugg.
Magnus!
Jo, jag har varit i Stockholm i stort sett varje vecka ett tag nu och mer kommer det bli...
Du ska vara glad att du har semester, för någon sån kan inte jag unna mig....
Där du har seglat, där har jag rott!
Re: Volvo C30 Rallycross
Tänk positivt. Just nu backar du bara för att få tillräcklig satts.
Anders J
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Anders!
Den ansatsen som skulle behövas finns inte.
Ta bara en sån sak som intercooler. Den ska ju helst vara så stor som möjligt, vilket ger ungefär en höjd på 450 mm och en bredd på 650 mm. Har hittills inte hittat någon som säljer såna cellpaket. Det närmaste jag hittat är att bränna ihop 1,5 st kineser då höjden vanligtvis är 300 mm, vilket skulle ge 450 mm. Det är fruktansvärt mycket jobb...
Ett annat alternativ som många väljer är att ta ett halvt cellpaket från en lastbil. Dock känner jag mig tveksam till att det är rätt att göra så.
Om lastbilen har en effekt på 500 hk och även har kylkapacitet för den effekten, så skulle alltså intercoolern få kapacitet för 250 hk om man halverar den. Sedan är det ju det där med aluminiumsvetsning också...
Nej, man skulle kanske söka jobb på något tivoli. Skulle lätt kunna tänka mig att uppträda som mänsklig kanonkula eller nåt!
Den ansatsen som skulle behövas finns inte.
Ta bara en sån sak som intercooler. Den ska ju helst vara så stor som möjligt, vilket ger ungefär en höjd på 450 mm och en bredd på 650 mm. Har hittills inte hittat någon som säljer såna cellpaket. Det närmaste jag hittat är att bränna ihop 1,5 st kineser då höjden vanligtvis är 300 mm, vilket skulle ge 450 mm. Det är fruktansvärt mycket jobb...
Ett annat alternativ som många väljer är att ta ett halvt cellpaket från en lastbil. Dock känner jag mig tveksam till att det är rätt att göra så.
Om lastbilen har en effekt på 500 hk och även har kylkapacitet för den effekten, så skulle alltså intercoolern få kapacitet för 250 hk om man halverar den. Sedan är det ju det där med aluminiumsvetsning också...
Nej, man skulle kanske söka jobb på något tivoli. Skulle lätt kunna tänka mig att uppträda som mänsklig kanonkula eller nåt!
Där du har seglat, där har jag rott!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo C30 Rallycross
Du får tänka på att luft för 500hk i en diesel är BETYDLIGT mer effekt i en bensinare
Och normalt sett har de riktigt fina cellpaket.
Och normalt sett har de riktigt fina cellpaket.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo C30 Rallycross
lägg inte för mycket jobb på ladd luft kylaren, det är inte en jätte kritisk sak faktiskt. jag har rätt bra kylare för små pengar om du är intresserad? du kan få flödes papper på den också. har data att jämföra med från likande bilar. vore tråkigt om du säljer. mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 704
- Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
- Ort: Sundsvall
Re: Volvo C30 Rallycross
Patrick!
Det har du rätt i, men är inte lastbilscellpaket onödigt tunga?
Nog har väl ett "riktigt" cellpaket högre verkningsgrad?
Hur man än gör så blir det mycket svetsning.
Jens!
Så här har andra gjort med sina anslutningar. Har du cellpaket i de mått jag önskar?
Det har du rätt i, men är inte lastbilscellpaket onödigt tunga?
Nog har väl ett "riktigt" cellpaket högre verkningsgrad?
Hur man än gör så blir det mycket svetsning.
Jens!
Så här har andra gjort med sina anslutningar. Har du cellpaket i de mått jag önskar?
Där du har seglat, där har jag rott!