Bästa BMW Karossen för drifting?

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
Runeson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 96
Blev medlem: fre jul 19, 2013 2:16 pm
Ort: Mjölby

Bästa BMW Karossen för drifting?

Inlägg av Runeson »

Godkväll mina vänner! Snart står mitt nya 70kvm garage färdigt och det är dags att börja bygga "drifting" bil för främst gata och lite bana! Altså mer åt busbils hållet! Frågan är ju nu vad man ska använda sig av för kaross det jag funderar på är e39 touring, e46 cupé, e34 sedan Och såklart så säger alla som vanligt... cupé är bäst!!!! Men jag funderar på en e39 touring (530) med m54b30 precisions turbo,emu/fueltech, e85 och metanol under ladd ,bur och kylarn i bagagen!! Låter det inte som en perfekt bil och sladda runt korvkiosken i ? ;) Vad tror ni? vilken motor/kaross skulle ni valt? Med vänlig hälsning, Runeson.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jonas Runeson

BMW E28 M30 Turbo DCT
BMW E30 340i projekt
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: Bästa BMW Karossen för drifting?

Inlägg av Oskar Johansson »

Ska du tävla med bilen?

Edit: tror du att du någonsin kommer vilja börja tävla? isf är det ju bättre att köpa en bil som lämpar sig för det redan nu
mawte
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: ons aug 03, 2011 6:11 pm
Ort: Umeå

Re: Bästa BMW Karossen för drifting?

Inlägg av mawte »

e36 och e46 ÄR bäst som grund chassi då det finns väl utprovade koncept redan och bra styrvinkelkit.
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende
Inlägg: 745
Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Ort: Mariestad

Re: Bästa BMW Karossen för drifting?

Inlägg av coupe76 »

Fördelen med coupen är långa dörrar som underlättar insteget i en bil med fullbur.

Sen att allt finns färdigt till e36/46 gör det hela betydligt enklare det med.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Re: Bästa BMW Karossen för drifting?

Inlägg av Turbokoftan »

Har ägt ett antal e36/e46/e34 och tycker spontant att 5-serien är lite klumpig och inte upplevs lika smidig som en 3-serie att sladda med iom axelavståndet (dock stadig då det går på tvären).

E34:a har även en något annorlunda framvagn i jämförelse mot e36/e46, ett tips är att kolla vad för utbud av coilovers och styrvinkelkitt det finns (om du inte är beredd att bygga detta själv).
För ett par år sedan var åtminstone utbudet bra mycket större till 3-serier (e34:a fick man själv svetsa om stötdämparbenen, och dess styrsnäcka/styrstag är kanske inget vidare heller?).

Kör själv e39 touring idag, ett riktigt gubb-bils chassie enligt mig (men en skön bil att pendla med).
Skriv svar