Mercedes 220SE 1961 615whp 760nm
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Vet du om din original grill är den samma som min?
köpte på mig en w108 grill i hopp om att den skulle passa med mindre modifikationer.. visar sig vara bra mycket lägre..
verkar vara svårt att hitta grillar så vill du sälja din gamla (förutsatt att det är samma) ?
min är skev sen huv olyckan nämligen.
köpte på mig en w108 grill i hopp om att den skulle passa med mindre modifikationer.. visar sig vara bra mycket lägre..
verkar vara svårt att hitta grillar så vill du sälja din gamla (förutsatt att det är samma) ?
min är skev sen huv olyckan nämligen.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Ja w108grillen är både lägre och bredare och en hel del pyssel att få den att passa.
Jag ska behålla original grillen men jag tror jag har en till fin,ska kolla.dock ingen stjärna.
Jag ska behålla original grillen men jag tror jag har en till fin,ska kolla.dock ingen stjärna.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Great stjärnan klarade sig så behövs inte.
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Här händer det inte så mycket..men bilen funkar perfekt nu har jag ialla fall breddat två fälgar .
9" nu. Perfekt.
9" nu. Perfekt.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Håller på att pyssla med tomgångsselenoid .
Om jag skulle montera original tomgångsselenoid med originalalslangarna,dom är anslutna till insuget vid spridarna .kan jag då ta luft från tryckrören före spjälhuset?det funkar säkert på tomgång men vad händer då jag får laddtryck då borde det ju bli tryck i den slangen?
Blir det heltokigt då?hur ska man göra?ska mappa på på måndag och skulle vilja ha bättre kallstart.
Om jag skulle montera original tomgångsselenoid med originalalslangarna,dom är anslutna till insuget vid spridarna .kan jag då ta luft från tryckrören före spjälhuset?det funkar säkert på tomgång men vad händer då jag får laddtryck då borde det ju bli tryck i den slangen?
Blir det heltokigt då?hur ska man göra?ska mappa på på måndag och skulle vilja ha bättre kallstart.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Nu har jag varit till Mattias på sävarmotor igen i hans navdyno,otroligt duktig kille jag kan varmt rekomendera honom.
Så nu idag mappade han fram 545whp samt 655nm vid 1,4bar
Jag kan knappt fatta att jag har så mycket effekt ,helt otroligt..
nu måste jag köpa bredare bakdäck
Så nu idag mappade han fram 545whp samt 655nm vid 1,4bar
Jag kan knappt fatta att jag har så mycket effekt ,helt otroligt..
nu måste jag köpa bredare bakdäck
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Att det gick en sån potent gammal merca i stan. Sett den nån gång men var kul få reda på mer om den. Sjukt bra jobb med bilen
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
tackar.den börjar röra på sej rätt bra nu,den börjar vara farlig att köra..MatsN skrev: Att det gick en sån potent gammal merca i stan. Sett den nån gång men var kul få reda på mer om den. Sjukt bra jobb med bilen
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Bra jobbat och ett grymt vackert ekipage!!!
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Nu är fälgarna lackade så nu blir det originalstil med vita däcksidor och navkapslar mm
Och breda bakdäck
Jag har beställt däck får dom förhoppningsvis på fredag måste bara beställa 16"rostfria snobbringar också.
Och breda bakdäck
Jag har beställt däck får dom förhoppningsvis på fredag måste bara beställa 16"rostfria snobbringar också.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
2 månaders tysthet...
...jobbigt.
Däcken är väl på nu? Vill mer än gärna se resultatet.
...jobbigt.
Däcken är väl på nu? Vill mer än gärna se resultatet.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Det har inte hänt nå speciellt sista månaderna så inget att rapportera ...W108 skrev:2 månaders tysthet...
...jobbigt.
Däcken är väl på nu? Vill mer än gärna se resultatet.
Däcken är på men jag vart inte nöjd så jag skrotar den idén .
Bilen har funkat felfritt och jag ställde bort den för vintern förra helgen och ska inte göra något på den i vinter och bygga på rodden istället.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Låter ju både positivt och negativt (eller tvärt om menar jag kanske?) ... men om du är "nöjd", så.gottlieb skrev:..och ska inte göra något på den i vinter och bygga på rodden istället.
She's a Beauty!!!
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
nöjd blir man ju aldrig och inte färdig heller..fugazi skrev:Låter ju både positivt och negativt (eller tvärt om menar jag kanske?) ... men om du är "nöjd", så.gottlieb skrev:..och ska inte göra något på den i vinter och bygga på rodden istället.
She's a Beauty!!!
Men det är inget som är superakut.
I vinter har jag plan på att köpa nya alufälgar och bredda dom inåt så jag får på bredare däck bakåt, jag behöver ET cirka 60 bak och det verkar inte så lätt att hitta.och i april tänkte jag renovera bakvagnen och lite annat små pill.
Så nu ska rodden få lite uppmärksamhet för nu har det varit så mycket med fenan sista 2åren och nu vill jag få igång rodden igen.
Re: Mercedes 220SE 1961 3.0 Turbo
Jag har nog trott den varit färdig i flera år, sedan har man ändå häpnat av beundran över ytterligare förfining.
Fast jag gillar nog rodden lika mycket, kör du en byggtråd på den någonstans?
Fast jag gillar nog rodden lika mycket, kör du en byggtråd på den någonstans?