Novan såld. Nu 965 vinyltak

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

Tack :)
Med risk för att låta helt bakom men jag har för mig att det ska vara talldeck.
//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

Mr.Murphy hade inte bara ett finger med i spelet idag utan hela handen,kanske båda. Kolvarna tar i förbränningsrummen.... efter många diskussioner fram och åter tog vi fram slipstiftet och tog ur i förbränningsrummen så nu passar dom ihop och allt är frid och fröjd, men det är ju som bekant en dag imorgon med!
Men trots allt så ser det ut som vi kan få se ett liv från den imorgon kväll eller natten till tisdag :)
//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
bop
För mycket laddtryck
Inlägg: 186
Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av bop »

Du har ingen närbild på fuggen?
Den ser klart intressant ut.
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

bop: Klart vi kan fixa det! ska rota lite i datorn :)

Sen kan jag tala om att bilen är startad inatt!! Helt utan missöden :O (kan aldrig vara bra), Dock går den leant på E85 men kan vara mätaren som luras efter som vi kör med öppna headers på. så ikväll blir det lite finlir med avgassystem och sätta dit fronten och byta olja i lådan sen siktar vi på att testköra :)
//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

Jahapp. Murphy ditt as! tunade bilen igår kväll/natt för att åka ut och dra en ordentlig provrepa, soppatorsk.. Åker och tankar dunkar och är återigen redo för att rulla ut, vevar igång bilen och allt ser kanon ut, alla värden är där jag vill ha dom och det kan verkligen inte bli bättre! Trampar ner bromsen, trampar ner bromsen, trampar ner bromsen, det tar aldrig stopp. Vrider av bilen igen och går ut för att se vad som hänt, stoooor pöl vid vänster fram. Bromsslangs he"vetet har gått av i konan.

summasumarum, halva teamet har åkt ut till mig för att bistå vid provkörning och vi lämnar aldrig garaget!
Upprepar högt för mig själv 20ggr, "det är kul att ha racebil, det ÄR kul att ha racebil.
kommer en film om någon timme så ni får se snytet i bilen iallafall.
//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av T-27 »

Se det positivt
Bättre bromsslangen pajar i garaget än ute på motorvägen :?
Bild
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

Var ute och testade på förmiddagen och upptäckte att jag tappar allt soppatryck om jag kliver på. Pumpen flödar 500gph så den verkar inte vara felet. Däremot sitter det någon liten holley regulator som verkar vara underdimensionerad, så imorgon får jag låna en prosystems vakuumstyrd grov regulator som borde lira.

I övrigt kan jag säga att det är ett otroligt kliv i bilen och den går rakt och fint, helt odramatisk att köra :)
//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av David Herbertsson »

Den låter kry :thumbright: Novor är trevliga, fint bygge. Kommer gå rejält fort när du for sorterat ut den!

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

Dags för en liten uppdatering. SO gick åt skogen, en god vän till mig körde eftersom min älskade son (Freddie) bestämde sig för att komma till världen den 25e :) Novan tappade allt vad soppatryck heter och vi försökte åka ikapp på ställ men det gick inget vidare så vi fick torsk redan i första rundan.
Hämtade hem bilen i torsdags och bytte soppapumpen som i sitt tillstånd inte hade orkat mata en gräsklippare ens.
Fredag kväll stod provkörning och break in av mig som förare på schemat. Bilen kändes riktigt bra när soppatrycket och allt föll på plats men säg den lycka som varar...

Gjorde en värmning och grabbarna kunde knappt hålla tillbaka bilen fast jag slog loss hjulen på en gång´, backar tillbaka och provar igen med samma resultat, lite dividerande fram och tillbaka så bestämmer vi oss för att vi testar att göra en start, lyckan och spänningen när man för första gången sitter där med transbraken intryckt och pjäxan fast planterad i pannrummet är obeskrivlig. 3500rpm, ett djupt andetag, PANG! Det känns som man har blivit sparkad i ansiktet men allting bara stämmer trots mycket hjulspinn på grund av det låga varvet. Det känns som jag kan ta varenda bil.
Vänder runt och kommer tillbaka och alla ser väldigt bekymrade ut, tydligen hade det inte stuckit så bra som jag tyckte, massa spinn och rök och såg långsamt ut. Jahapp vi ökar startvarvet och lyckas koppla in linelocken så vi ska kunna värma ordentligt. Samma visa en gång till bilen vill iväg. backar tillbaka igen och ska värma... möööööhööhöhööö "BANAN!" låter som en svettig gammal cadillac som inte orkar riva loss däcken följt av ett kling kling kling. Tack för kaffet, convertern ha stuckit, slut på det roliga.

Igår åkte jag in till bilen och tog ur lådan och åkte iväg med den till han som i våra kretsar kallas "lustgas-perra", en riktig pärla denna man! Han sliter isär lådan och får gräva långt innan han hittar något annat fel än att oljan luktar surströmmingskalas, lamellerna på 2a växeln har stuckit och convertern är sopslut.
nu ligger lådan där på en helrenovering och beräknas klar nästa vecka, en converter har lånats in för att vi ska kunna köra årets sista race.

Så där står vi i dagens läge. Men vi kämpar trots att ekonomin snart är körd i botten. Så om någon vill sponsra skickar jag gärna ett swishnummer ;) :P
//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av Oskar Johansson »

Grattis till sonen!
bop
För mycket laddtryck
Inlägg: 186
Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av bop »

Grattis till föräldraskapet!

Surt att lådan bestämde sig för att dö, men det är bara på't igen med nya friska delar!
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av Oskar Johansson »

Hur har de gått med bilen?
calle2
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis nov 19, 2013 2:10 am
Ort: Knutby

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av calle2 »

Bilen fick renoverad låda till och med två gånger samma helg, något skit hade letat sig in tillsammans med oljan trots att vi spolat så mycket vi bara kunde.
Ner med lådan och iväg till Perra igen som sliter isär och byter trumman utan att ta betalt för det "Saker ska funka när det kommer härifrån", Har bara gott att säga om den mannen och kan varmt rekommendera honom när det behövs pyssel med låda eller turbin!

Vi fick ihop bilen till dagen efter och skulle testköra igen men det går inte att få den att slå loss hjulen ordentligt och efter ett bra tag kom vi fram till att turbin var slut den med. Så i med en lånad och testa igen. Det funkade men vart för tight så jag hann inte köra något ändå.

En vecka senare ringer Kompisen jag köpte den av och frågade om han fick köpa tillbaka den. PLånboken var tom och familjen ville ha mer uppmärksamhet så jag tyckte att han kunde få göra det.
Bilen står just nu utan motor då motorn ska säljas om en köpare hittas.

Kan säkert komma någon sporadisk uppdatering om novan framöver då den fortfarande finns kvar i bekantskapskretsen.

Kommer försöka hålla tråden vid liv med vad som händer i mitt garage :)
//Calle
Håkan, alltid saknad, aldrig glömd!
Bruket Racing
Tack till Blenco speedshop!
Oskar Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Ort: Växjö

Re: Bruket Racing Nova 66 med 602 BBC 1000hk+

Inlägg av Oskar Johansson »

Det tycker jag att du ska göra :thumbright:
Skriv svar