Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Paatrick
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Ort: Haninge

Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av Paatrick »

Tja!
Har bytt koppling på min 945 turbo med m90 och får efter det inte i några växlar! Det är kl racings noname tryckplatta och orginallamell. Har bytt till hårdare slang på röret, slangen flexar inte men däremot röret? Har luftat kopplingen så pedalen känns bra. Vad mer kan vara fel?
MVA-Productions
För mycket laddtryck
Inlägg: 299
Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Ort: Ulricehamn

Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av MVA-Productions »

Inte vänt lamellen på fel håll? Har för mig att m90 ska ha lamellen med den mest utstickande delen framåt, någon annan kanske kan bekräfta detta?
Mvh
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av Robert Markström »

KL tryckplattan kan du slänga bort. 100% skräp.

Detta har diskuterats tidigare. Monterade en i brorsans 242a med FTT motor.
Han har m46 låda med wire, vi fick förspänna nå i helvet på wiren för att
de sku gå frikoppla = skitdåligt för utramplager & framförallt axiallager i motorn.

Köp en 763a från DLI teknik. Då behöver man i värsta fall göra en ny pinne mellan
slav & armen i lådan.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Paatrick
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Ort: Haninge

Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av Paatrick »

MVA-Productions skrev:Inte vänt lamellen på fel håll? Har för mig att m90 ska ha lamellen med den mest utstickande delen framåt, någon annan kanske kan bekräfta detta?
Mvh
Den sitter åt rätt håll, vi har dubbelkollat det!
Paatrick
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Ort: Haninge

Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av Paatrick »

Robert Markström skrev:KL tryckplattan kan du slänga bort. 100% skräp.

Detta har diskuterats tidigare. Monterade en i brorsans 242a med FTT motor.
Han har m46 låda med wire, vi fick förspänna nå i helvet på wiren för att
de sku gå frikoppla = skitdåligt för utramplager & framförallt axiallager i motorn.

Köp en 763a från DLI teknik. Då behöver man i värsta fall göra en ny pinne mellan
slav & armen i lådan.
Då var det som vi har misstänkt då! Skickar den i soporna och köper en 763a istället.
Paatrick
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Ort: Haninge

Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av Paatrick »

Ska även tillägga att det har fungerat men sedan kom det in luft i systemet igen och efter det har det inte fungerat? Men all luft ska vara ute!
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279
Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am

Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av Kwirk »

Du kan ju be nån kompis trampa o så mäter du hur långt pinnen rör sig .
Bara för o vara säker..
Användarvisningsbild
Filaren
Forumsberoende
Inlägg: 588
Blev medlem: ons mar 31, 2004 3:35 pm
Ort: Emmaboda

Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90

Inlägg av Filaren »

763 är för m46 228mm. 712 är för m90 240mm.
Garage och renovering färdigt år 2...
Skriv svar