Tja!
Har bytt koppling på min 945 turbo med m90 och får efter det inte i några växlar! Det är kl racings noname tryckplatta och orginallamell. Har bytt till hårdare slang på röret, slangen flexar inte men däremot röret? Har luftat kopplingen så pedalen känns bra. Vad mer kan vara fel?
Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
Inte vänt lamellen på fel håll? Har för mig att m90 ska ha lamellen med den mest utstickande delen framåt, någon annan kanske kan bekräfta detta?
Mvh
Mvh
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
KL tryckplattan kan du slänga bort. 100% skräp.
Detta har diskuterats tidigare. Monterade en i brorsans 242a med FTT motor.
Han har m46 låda med wire, vi fick förspänna nå i helvet på wiren för att
de sku gå frikoppla = skitdåligt för utramplager & framförallt axiallager i motorn.
Köp en 763a från DLI teknik. Då behöver man i värsta fall göra en ny pinne mellan
slav & armen i lådan.
Detta har diskuterats tidigare. Monterade en i brorsans 242a med FTT motor.
Han har m46 låda med wire, vi fick förspänna nå i helvet på wiren för att
de sku gå frikoppla = skitdåligt för utramplager & framförallt axiallager i motorn.
Köp en 763a från DLI teknik. Då behöver man i värsta fall göra en ny pinne mellan
slav & armen i lådan.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
Den sitter åt rätt håll, vi har dubbelkollat det!MVA-Productions skrev:Inte vänt lamellen på fel håll? Har för mig att m90 ska ha lamellen med den mest utstickande delen framåt, någon annan kanske kan bekräfta detta?
Mvh
Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
Då var det som vi har misstänkt då! Skickar den i soporna och köper en 763a istället.Robert Markström skrev:KL tryckplattan kan du slänga bort. 100% skräp.
Detta har diskuterats tidigare. Monterade en i brorsans 242a med FTT motor.
Han har m46 låda med wire, vi fick förspänna nå i helvet på wiren för att
de sku gå frikoppla = skitdåligt för utramplager & framförallt axiallager i motorn.
Köp en 763a från DLI teknik. Då behöver man i värsta fall göra en ny pinne mellan
slav & armen i lådan.
Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
Ska även tillägga att det har fungerat men sedan kom det in luft i systemet igen och efter det har det inte fungerat? Men all luft ska vara ute!
Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
Du kan ju be nån kompis trampa o så mäter du hur långt pinnen rör sig .
Bara för o vara säker..
Bara för o vara säker..
Re: Får inte i växlar efter kopplingsbyte m90
763 är för m46 228mm. 712 är för m90 240mm.
Garage och renovering färdigt år 2...