B230ft camshaft instaling
B230ft camshaft instaling
Hi
I have instaled KL-Racing T2 camshaft/lach caps/camgear to my B230ft, and have some questions
In KL-Racing website camshaft specs say that cam needs to be instaled at 2.5mm itake lift of first cilynder at TDC.
But if i want to set the cam on 2.5mm lift at TDC, i need to fully advance my camgear at 10 degrees.
can someone give me advices ? maybe i need to jump 1 teeth of my belt and then set camgear at 0 ?
I have instaled KL-Racing T2 camshaft/lach caps/camgear to my B230ft, and have some questions
In KL-Racing website camshaft specs say that cam needs to be instaled at 2.5mm itake lift of first cilynder at TDC.
But if i want to set the cam on 2.5mm lift at TDC, i need to fully advance my camgear at 10 degrees.
can someone give me advices ? maybe i need to jump 1 teeth of my belt and then set camgear at 0 ?
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
89' Volvo 740+T
Re: B230ft camshaft instaling
Isn´t it the fourth cylinder you´re supposed to measure at?
Re: B230ft camshaft instaling
kl says;
''TDC lyft är angivet med ventilspel och ställs in på följande vis. Ställ motorn med kolven i toppläge( avgas håller på att stänga och insug håller på att öppna).Insugningsventilen skall då öppna angivet värde.
Värdet kan justeras något vid testkörning för bästa resultat. Ställbart kamdrev underlättar optimering av detta''
nothing about 4th cyl
''TDC lyft är angivet med ventilspel och ställs in på följande vis. Ställ motorn med kolven i toppläge( avgas håller på att stänga och insug håller på att öppna).Insugningsventilen skall då öppna angivet värde.
Värdet kan justeras något vid testkörning för bästa resultat. Ställbart kamdrev underlättar optimering av detta''
nothing about 4th cyl
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
89' Volvo 740+T
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B230ft camshaft instaling
en gammal film som visar hur man gör med mina kamaxlar https://www.youtube.com/watch?v=qnr9xvSszcs
skit i vad kam drevets skala säger.
mvh jens
skit i vad kam drevets skala säger.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: B230ft camshaft instaling
i tryed this method, but then i want to make 2.5mm lift at tdc, my cam gear need to be adjusted at 10degres advance. can i jump a tooth on belt, and set cam gear at ~0, and that would be close so 2.5mm of lift at tdc ?
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
89' Volvo 740+T
Re: B230ft camshaft instaling
I don't get the problem, you have been given the information needed, lift at TDC.Raimis760 skrev:i tryed this method, but then i want to make 2.5mm lift at tdc, my cam gear need to be adjusted at 10degres advance. can i jump a tooth on belt, and set cam gear at ~0, and that would be close so 2.5mm of lift at tdc ?
You can not jump a teeth on the gear to get the TDC lift desired, the gear manufacturer will sue you in court and you'll end up in Guantanamo for the rest of your life.
//MartinL
Re: B230ft camshaft instaling
than your advice is to set the cam gear 10 degrees advance and thats it ?
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
89' Volvo 740+T
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B230ft camshaft instaling
om kamaxeln är advancad eller retardad vid det tdc lyft du fått får du fråga den du köpt kamaxeln av. det bestäms då man justerar till det lyft man fått.
köper man kam av mig kan man få flera tdc mått både lite advansad, nollad, och lite retardad som man sen kan testa fram i dynon eller på vägen.
ett kam drev justerar man bara på för att få rätt tdc mm, skalan visar inte vart kamaxeln är "nollad"
mvh jens
köper man kam av mig kan man få flera tdc mått både lite advansad, nollad, och lite retardad som man sen kan testa fram i dynon eller på vägen.
ett kam drev justerar man bara på för att få rätt tdc mm, skalan visar inte vart kamaxeln är "nollad"
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: B230ft camshaft instaling
I was being a little sarcastic...Raimis760 skrev:than your advice is to set the cam gear 10 degrees advance and thats it ?
My advice is to do whatever it takes to get the desired TDC lift. If you have to move the belt one tooth then do it.
//MartinL
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: B230ft camshaft instaling
I would also move the belt so the adjustment is closest to centre when the cam is in the "right" position.
then you have space to both advance and retard it
then you have space to both advance and retard it
Re: B230ft camshaft instaling
what i wanted to say
thanks all to comments, ill take a dyno in friday/saturday
tryed to run on 4-6 degrees advance on camgear, much better low end on dyno i will try to run 4 -6 -8 degrees and will see
thanks all to comments, ill take a dyno in friday/saturday
tryed to run on 4-6 degrees advance on camgear, much better low end on dyno i will try to run 4 -6 -8 degrees and will see
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
89' Volvo 740+T
Re: B230ft camshaft instaling
went to dyno, and the results with cam adjusting and 1.2-1.3bar with 16t cam instaled like stock, on 0.
v2 run 2 degrees advance
v3 run 4 degrees advance
v4 run 6 degrees advance
now need convert to LH2.4 ..
v2 run 2 degrees advance
v3 run 4 degrees advance
v4 run 6 degrees advance
now need convert to LH2.4 ..
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
89' Volvo 740+T
Re: B230ft camshaft instaling
Vad kör du för sprut?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 428
- Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
- Ort: Växjö
Re: B230ft camshaft instaling
what ecu are you using?
Oskar Johansson
Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90
Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90