Duett -66 LowRider A-Traktor MaxxEcu
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
tänk om man hade haft en så fin epa truck när man var 15
blir ju skitbra
det är inte så att du är elektriker? tänker på att du har partex på kablarna
blir ju skitbra
det är inte så att du är elektriker? tänker på att du har partex på kablarna
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Veckan har avlöpt med flaktillverkning.
Det kommer en gummilist ut mot karossen som sväljer lite av ojämheten.
Luckorna är för att komma åt batterier och tankarmatur.
Hittade den här hos den lokala båthandaren. Känns som om båtmänniskor och jag har samma ide om kvalitet på grejor
Lackade allt ute igår i blåsten
Det kommer en gummilist ut mot karossen som sväljer lite av ojämheten.
Luckorna är för att komma åt batterier och tankarmatur.
Hittade den här hos den lokala båthandaren. Känns som om båtmänniskor och jag har samma ide om kvalitet på grejor
Lackade allt ute igår i blåsten
Tycker jag medErikwdt skrev:Kanske sagt det innan men tål att upprepas, blir ju kanon det där. Toppklass.
Tackar, har jobbat som elektriker/elskåpsmontör förut, nu jobbar jag med konstruktion och provning av elutrusting.zurfer skrev:tänk om man hade haft en så fin epa truck när man var 15
blir ju skitbra
det är inte så att du är elektriker? tänker på att du har partex på kablarna
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 291
- Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Snyggt o prydligt hantverk med flaket [THUMBS UP SIGN]
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 927
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Du har kunskaper mannen!
Riktigt fint!
Riktigt fint!
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Lacka flaket samma färg som karossen och slipa topparna blanka
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Ja det eller svart med slipade toppar var mitt designförslag, jag vart dock kraftigt nedröstad av resten av familjenSteve skrev:Lacka flaket samma färg som karossen och slipa topparna blanka
"Det kommer bli för mycket blått..."
Plåtarna vart dock bättre när jag lackade dom så man slipper se reflexer i alla upphöjningar.
Besiktning är bokat till 20/4
Så nu ser jag slutet
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Nu börjar det bli svårt att se på bilder vad som hänt under veckorna.
Flaket är på plats med lister och dämpmattor på baksidan.
Det vart riktigt bra när jag lackade plåten så man slipper blänket i plåten.
Dörrar med lås och ventilationsrutor har också kommit på plats.
Beställt nya gummilister till rutorna så dom kommer dit lite senare.
Några bilder bara för att jag gillar den i nedre läget
Jag körde ned till macken igår, dels för att testa så den inte går för fort och sedan är det ju bra att kolla så allt funkar.
Men att komma genom kvarteret på 6000 RPM i 30 är helt stört, vansinnigt dumma regler
Flaket är på plats med lister och dämpmattor på baksidan.
Det vart riktigt bra när jag lackade plåten så man slipper blänket i plåten.
Dörrar med lås och ventilationsrutor har också kommit på plats.
Beställt nya gummilister till rutorna så dom kommer dit lite senare.
Några bilder bara för att jag gillar den i nedre läget
Jag körde ned till macken igår, dels för att testa så den inte går för fort och sedan är det ju bra att kolla så allt funkar.
Men att komma genom kvarteret på 6000 RPM i 30 är helt stört, vansinnigt dumma regler
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Beroende på hur reglerna tolkas finns det alternativ.
Här är en Nissan King Cab med omprogramerad databox och hastighetsbegränsning, alltså inte varvtalsbegränsning.
Här är en Nissan King Cab med omprogramerad databox och hastighetsbegränsning, alltså inte varvtalsbegränsning.
Jonas Bylund
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Det ÄR ett vansinnigt fint bygge
NXJ
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Jag kommer köra dubbla lådor. Bakre spärrad i 1an för kravet 10km på lägsta växel. Främre låda 5växlar men hastighets strypt gör alltså 30 på 2,3,4 o 5an.
Då slipper man ligga på 6000rpm
Då slipper man ligga på 6000rpm
MVH Micke
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1050
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Det gäller helt klart att välja rätt station/person för att registrera något med hastighetsspärr. Borde ju självklart vara möjligt på alla stationer som reggar, speciellt med dagens miljötänk.
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Ja man hör ju om olika sätt som folk lyckas regga traktorer, jag har tidigare blivit "idiotförklarad" som inte kunde läsa lagen.
Där står tydligen inget om att man måste varva max vid 30km/h, det är bara 10km/h på låg växel på 2/3 maxvarv som är lagkrav på.
MEN sedan måste man ju kunna bygga ett system som så pass bra och ej går att manipulera...
JAG TROR att det är svårt att bygga en förgasar B20 med vanlig tändning med hastighetsspärr på ett sätt som godkänns av SBP.
SBP's tolkning och beskrivning på hur man ska gå tillväga är ju ganska tydlig, sedan är ju frågan om man orkar/vill övertyga sin besiktningsman om att man har en bättre lösning.
Jag vill köra in och regga den på enklaste sätt, därför har jag valt att inte hålla på att krångla med det här också.
Där står tydligen inget om att man måste varva max vid 30km/h, det är bara 10km/h på låg växel på 2/3 maxvarv som är lagkrav på.
MEN sedan måste man ju kunna bygga ett system som så pass bra och ej går att manipulera...
JAG TROR att det är svårt att bygga en förgasar B20 med vanlig tändning med hastighetsspärr på ett sätt som godkänns av SBP.
SBP's tolkning och beskrivning på hur man ska gå tillväga är ju ganska tydlig, sedan är ju frågan om man orkar/vill övertyga sin besiktningsman om att man har en bättre lösning.
Jag vill köra in och regga den på enklaste sätt, därför har jag valt att inte hålla på att krångla med det här också.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 37
- Blev medlem: mån nov 11, 2013 8:45 pm
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Blev grymt snyggt och häftigt bygge.
Hjälpte en kille i byn och få iväg sin på registrering och testade då den lite och ja känns helt sjukt att ligga på fullgas i 30km/H
Hjälpte en kille i byn och få iväg sin på registrering och testade då den lite och ja känns helt sjukt att ligga på fullgas i 30km/H
Fredrik Sunnemalm
Volvo åkare.
Volvo åkare.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: Duett -66 LowRider A-Traktor
Senast jag snackade om hastighetsbegränsning med sbp så sa dom max 30 km/h och varvtalet fick inte begränsas till under det varvtal där max effekten tas ut.. Detta är dock snart 5 år sedan och saker kan ju ha ändrats..
Förövrigt vill jag bara säga att epan är riktigt läcker!
Mvh
Förövrigt vill jag bara säga att epan är riktigt läcker!
Mvh