Steve skrev:Några av bilderna funkar inte för mig
Ska se om jag kan fixa till det!
Ja man skulle haft nån sån, funderar på att köpa en ford explorer 8.8 (tror jag?) På dom är diffhuset förskjutet i sidled så köper man en till kort drivaxel kan man korta ena axelröret så får man en smal axel som håller för billig peng!p.hedman skrev:Jag satt och blocka lite efter innanmäte till ford 9" men då såg jag en ford 8" kompl smal kanske något för dig.
https://www.blocket.se/kristianstad/Mot ... m?ca=6&w=3
det fanns en till också.
/Peter
Nu till det roliga, plockade ur diffen ur min andra rekord igår natt. Svetsade den och stoppade i den i bilen. Tar ner den från pallbockarna, startar, lägger i en växel. Släpper upp kopplingen och biljäveln driver inte framåt och det skramlar ur lådan.
Jag lyckades alltså rasa axel+låda första provturen med laddtryck. Totalt grovmappa då det just var första turen med laddtryck.
Nu till en fråga som jag hoppas få era råd om! Har två bmw lådor hemma, en från en e30 m20b20 och en från en e36 m50b20. Vilken av dom tål mest effekt? Och svetsa om svep eller adapterplatta? Jag ogillar att lämna iväg grejer så lutar mer åt adapterplatta