M10 rattlåsracing , ut med det gamla och...

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
turbodart
För mycket laddtryck
Inlägg: 192
Blev medlem: ons maj 02, 2007 10:34 am
Ort: Sandefjord,Norway

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av turbodart »

Jobba på! Det her blir hur bra som helst!
Daniel Krüger
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

Jahapp, vars i umeå vänder man sig för lite slangpussel?
Behöver lite mellan fuelrail och regulator samt till sopparören.
Har en nukerail 3/4 unf och en areomotive sopparegulator (dyra prylar :doh: ) sedan så är soppaledningar ngt som verkar ramlat loss från ngt element typ...(biiliga prylar :thumbright: )
Kopparrör som "borde vara"3/8 inbillar jag mig.
Så unf till AN eller JIC.
swedol hydroscand eller något annat förslag?
Är rör från torped om det spelar ngn roll i sammanhanget, ska tåla E85 såklart

Over and out /Erik
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av Roger Berglund »

för att inte svära i kyrkan.. har inte biltema an slangar etc.. vet dock inte hur bra dom håller ?..fråga jensa han lär nog veta mer.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1680
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av super7 »

gasekke skrev:vars i umeå vänder man sig för lite slangpussel?

swedol hydroscand eller något annat förslag?

ska tåla E85 såklart
I veckan när jag var runt på diverse ställen i jakt på slang som tål
bromsvätska så var jag på Hydroscan bland annat, och där finns soppaslang
som tål E85 :thumbright:

//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av fredde_vit_pv »

Jag har som bränslerör kört med 15mm yd rostfritt och klarat mig med en skarv under föraren ungefär
och efter jag bytt bakvagn så kommer inte den bakre delen (av matning och retur) att passa.
jag har med vilja förträngt hur jobbigt det är att tillverka typ 4st över 2meter avancerade cykelstyren
och blev lat eller rationell och köpte 10 meter stålomspunnen PTFE an8 slang och alla kopplingar från speeding.se
hyfsat dyrt men man sparar in ett par dagar och det känns säkrare att köra skarvfritt hela vägen!

/Fredde
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

Jo men...
Mätt upp o kommit fram till..
Sopparör under 10mm = 3/8 hane sedan regulator 2x AN8 hane samt fuelrail in & ut = 3/4 unf hane :doh: enkelt och bra...
Men jag tar en sväng till hydroscand på måndag och ser vad de kommer fram till.
Jag vill helst ha så få kopplingar som möjligt på vägen, men bara det är rätt så är jag nöjd för stunden.
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

Svarvjobb nästa.
Varför göra det enkelt när man kan komplicera saker.
M42 svängningsdämpare o triggerhjul sedan hemslöljd
Bild


Bild

Kan bli bra hoppas jag.
Bild

Jag hoppas på.att lösa bränslesidan i veckan med lite flyt.

Over and out// Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

Bild

Framsidan skruvas sedan ihop med skrotet en vända till.
Små steg som tar lång tid
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av Lillen »

Nu får du faktiskt skapa en ny tråd :hey:
VW & Volvo.
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

:roll: Plan B tråden menar du...men den är ju sjukt säkerhetsklassad av "alla kända spionverksamheter" inkl nordkorea då hemliga vapen slutar med att Trump knackar på dörren :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

Skapligt vrid iaf på plan B
Lite test i kubbe till helgen kanske
Bild

På fjuttiga 1.4 bar detta.
Tack Mattias Sandgren för hjälpen vi får försöka jobna lite med launchcontrol och bumbbox funktionen senare kanske.
Nu när det mer körskola igen och lära sig hantera vridet på ett vettigt sätt.
Men en enormt körbar maskin :lakrits: :lakrits: :dance2:
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

Jahapp, stilla mekande men glest med framsteg av större mått.
Eftersom jag mekar så långsamt så hinner en del saker tydligen dunsta bort.
Jag behöver en låsring till kompressorhuset för en hx40, någon som har en som ligger och skräpar?
Lagt en fråga på köpes men glest med svar där.
Finns det så man bara kan köpa den hos någon firma eller så annars. Jag behöver inte ett helt renoveringskit liksom
Over and out// Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av gasekke »

Jaha nähä.. beställt nödvändig del från ebay så så ska det sättas ihop M50in.

Nästa fundering är om någon har ett automatsvänghjul till M50 som ligger ivägen och säljer billigt /skänker bort..

I fredags hanns det med lite test n tune i fällfors med plan B compacten.
Blev 2 repor och mina första 402 med den bilen.
Mkt nöjd med båda.
1a 10.82 med 3000 på launch
Höjde till 4500 inför nästa och åkte 10.28@215 6.5 på 201 med 1.56 60fot.
Men jag skulle behöva mer effekt sista metrarna då det bara var transportsträcka sista 100 metrarna.
Vad göra?
Tror jag har galet mottryck , har inte mätt men åkte med fullt avgas katalysator osv o bara 3" hela vägen.
En liten 6266 prescion också och vid mappnings var den i botten på 1.4 bar även där med fullt avgas.

Så? Större avgas hjälper väl till men.
Annars då? Ställa om avgaskam? Laddtrycks minska per växel?
Bil 1400 kg m50iv 3.1 liter automat th 400.

Men som helhet nöjd kördes dit o hem är ju gatbil o reggad med alla mods.
Vill åka en 9a nu ju :twisted:
Sedan lite mer men med touring såklart.
Just nu fixad det med elhärva o sprut målet är ff att få testa i sommar/höst
Over and out Erik
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av mattias »

Jag har en flexplatta med startkrans från en automat M50. Vad söker du?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: M10 rattlåsracing , huvudkliande igen..

Inlägg av Jens Gustavsson »

bra jobbat!

tänker högt bara här..... är det egentligen mer effekt du behöver? vad bromsa den på driven? vad väger bilen ungefär?

hur stora däck?

låter som du nästan bara skulle kunna fin putsa starterna för att nå en nia? men jag vet för lite för att mer än bara spekulera.

kan du lägga upp hela tid kortet?

då man jagar tid så vinner man mest på att jobba med första 100m faktiskt. hur bilen acc sista 100 metrarna har faktiskt inte alls så stor betydelse.

mvh jens
Skriv svar