HESTEC bygge

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Dycid
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 29, 2011 11:44 am
Kontakt:

HESTEC bygge

Inlägg av Dycid »

Tjenare håller på och kopplar in HESTEC x32 i farsans Volvo 142 sugis och kör mer vr givare fram på vevaxeln och kamgivare i fördelaren och tror jag kopplat allt rätt (svårt när allt är på finska) men har kopplat upp mig och får varvtal när vi kör runt men ingen gnista alls och ser inte ut som spridarna öppnar heller

Har ingen manual heller och enda jag hittar är på finska. Hittar heller inga inställningar i programmet liknande Ms att man ska ställa in hur triggern står och storlek på spridare med mera.
Några tips och idéer?

Mvh lennie
http://www.garaget.org/?car=195853" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279
Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am

Re: HESTEC bygge

Inlägg av Kwirk »

Kan du länka eller skicka manual?
Kan kika på de lite..
(Kan finska)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: HESTEC bygge

Inlägg av Jens Gustavsson »

vart har du köpt insprutningen? de borde ju ha papper till det? du måste börja med att skaffa fram instruktions papper sen läsa de noga annars lär det bli trasigt det mesta.

jag har kört hestec i många år på min 142 och är väldigt nöjd men det har sina sidor helt klart idag 2016 men va väldigt modärnt på den tid jag körde det i början av 2000talet med inbyggt logg minne och extra kanaler man kunde logga mm.

vem säljer hestec i Sverige i dag? annars maila hestec suport i findland och fråga efter engelsk instruktions bok.

här fins lite att ladda hem iallafall http://www.hestec.fi/english/hestec/support/

kör du win eller 2.5 DOS? jag körde bara dos jag gillar inte dongar och annat som bara ställer till problem. fins dos box att ladda hem till er nya dator.

mvh jens
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: HESTEC bygge

Inlägg av Jens Gustavsson »

fick ni till systemet?

mvh jens
Användarvisningsbild
Dycid
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 29, 2011 11:44 am
Kontakt:

Re: HESTEC bygge

Inlägg av Dycid »

Hej oj blev ett väldigt sent svar, vi skickade iväg bilen till en som kunde programmera hestec, allt var rätt kopplat, bara att vi inte fattade programvaran
http://www.garaget.org/?car=195853" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: HESTEC bygge

Inlägg av Jens Gustavsson »

så du får den att fungera själv nu också om du vill logga och fin justera?
Användarvisningsbild
Dycid
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 29, 2011 11:44 am
Kontakt:

Re: HESTEC bygge

Inlägg av Dycid »

Har inte testat kopplat upp än, vi håller på och bygger om motorn lite så kommer få lov att testa det snart när vi fått ihop den så de är bara att hoppas allt fungerar i mjukvaran då
http://www.garaget.org/?car=195853" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: HESTEC bygge

Inlägg av Jens Gustavsson »

ett tipps till de som åker och bromsar är att ta med sig sin egna dator och kablar mm och be han som kan grejorna visa grunderna och hur man går on line det spar mycket tid för ägaren sen och det tar inte många minuter av dyno tiden. jag bruka då kunden är intreserad att lära sig grunderna få va med och knappra lite själv då man tunar då lär man sig jätte fort och man blir mindre rädd att ta steget att tuna lite själv framöver också för det behövs alltid lite fin justerigar på lågfart och motorbroms, acc pump mm än vilken bänk man har.

mvh jens
Skriv svar