Det är inte säkert att det måste vara så..........Om du skaffar delar som är original och det verkligen ser original ut i motorrumet så kan den som regbesiktigar ändå gå på enbart detta. Intygskravet kommer ju oftast när man har komponenter som uppenbart inte är original och då ligger bevisbördan på dig att de uppfyller motsvarande original. Att de kräver intyg är nog bara en naturlig påföljd på anmärkningen i sig. Antingen det eller så se till att det verkligen ÄR original under huven.Spiidfriik skrev:Det räcker inte med att återställa den till ursprungligt utförande. Jag måste även bevisa att den är i just ursprungligt utförande. Det är det intyget är till för. Intyget ska helst komma från märkesverkstad. På Chrysler i Sverige har man möjligen sett en Talon på bild. Större chans på Mitsubishi, men jag befarar att det blir svårt att få någon att skriva ett intyg även om den faktiskt skulle vara återställd.StefanM skrev:Jag skulle nog tro att det räcker att skaffa rätt delar och få tillbaks det mesta till ursprunget. Jag vet inte ens vad ts har under huven nu? Kanske sticker det lite väl i ögonen rent besiktningsmässigt.
Läser man om dem på wiki så verkar ju bilarna och modellerna vara helt lika förutom nå kosmetiskt. Mitsubishi Eclipse är alltså samma bil och i det stora hela är det ju Mitsubishi komponenter alltihop. Det kommer alltså inte att vara komponenter märkta Eagle Talon på något vis utan det lär nog stå Mitsubishi på det mesta mekaniskt.
Finns ju dock några olika andra alternativ att fundera på.
Annars skulle ju var och en behöva intyg på att saker är original under huven. Svenne kommer in med weber 36/36 på sin fiat 124 och nån nitisk inspektör slår bakut och begär regbesiktning eller intyg på saken. Ska han då behöva begära in intyg på att förgasaren han skruvar dit igen är original fiat och att den hör till bilen? Nej jag tror inte det.