Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor aug 17, 2017 2:45 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 236 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor maj 25, 2017 5:13 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons maj 04, 2016 8:11 pm
Inlägg: 44
Smarrigt =)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 25, 2017 9:55 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5453
Ort: Lund
Vad är det för ett oljetråg?
Har du några bilder från insidan?

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 26, 2017 7:30 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 138
Ort: Kvidinge Skåne
Hej.

Tråget har jag och Tobias Friberg designat tillsammans.
Sen så körde Tobias fram detta tråg till mig i Alumec.

Bild

Bild

Bild


Så om man är intresserad så kan det tillverkas fler.

.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 11:32 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5453
Ort: Lund
Snyggt jobb men hur ser ingångarna till sugstegen ut?

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 30, 2017 10:43 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 138
Ort: Kvidinge Skåne
Hej Erland.

Detta är det första tråget som vi gjort och några mindre ändringar kommer göras på nästa upplaga :)
Här kommer några bilder på ingångarna samt filter screen som jag ska använda.

Bild

Bild

Bild


.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 30, 2017 8:52 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5453
Ort: Lund
De trågen jag har har 2 steg i botten och golvet från det övre steget går över sugrören.
Sen är sugrören snedkapade för att inte suga en vortex, en vakuumbubbla.
Roos Viper hade ett billettråg med sug i botten men jag minns inte riktigt hur det såg ut.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 14, 2017 10:02 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 138
Ort: Kvidinge Skåne
Hej.

Nu har det kommit lite mer grejor till projektet.
Leanders har levererat en ny 3-disc 7" koppling med 9-bultat svänghjul
.
Bild
.

Bild
.
Tyvärr går det sakta framåt då jag har mycket att göra på firman men hoppas på uppstart inom 3-4 veckor

.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 14, 2017 4:54 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5453
Ort: Lund
Hade du inte haft mycket att göra så hade du ju inte haft råd med dom fina grejerna.
Men helt klart tar arbetet för mycket av ens tid.

Erland


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 14, 2017 6:48 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Inlägg: 246
Ort: Bollnäs
Bra kopplingar det där! (Kan ju inte vara annat när dom kommer från mina hemtrakter i Hälsingeskogarna! [WINKING FACE][WINKING FACE] )

Skickat från min SM-G389F via Tapatalk

_________________
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 5:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 138
Ort: Kvidinge Skåne
Hej.

Nu är där inte långt kvar till uppstart :)
Några slangar och lite el jobb kvarstår.
.
Bild
.
Bild
.
Bild
.

Återkommer så fort den vart igång.....



.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 5:25 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20278
Ort: Tomterna/sävar
kul att se bilderna!

det är ny laddkylare i år vist?

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 5:31 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 138
Ort: Kvidinge Skåne
Tack :)

Denna vattenmantlade laddluftkylare har jag haft på bilen sen jag byggde ihop den första gången


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 6:48 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20278
Ort: Tomterna/sävar
ok vad har du för temp ungefär mot slutet av repan i loggen?

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 9:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 138
Ort: Kvidinge Skåne
Innan körde jag på E-85 och hade då ca 80 grader vid mållinjen.
Nu blir det metanol men även den måste kylas ner för att inte skena iväg.
Tyvärr så är det en tung utrustning men den gör ett jätte bra jobb.

Kylaren jag använder är från PWR Performance Products


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 25, 2017 5:28 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20278
Ort: Tomterna/sävar
jo blir varmt då man laddar på + 3 bar oavsett bränsle typ. är det nån vatten cirkulation i den? jag testa flera olika system på slutet av -90 talet kom fram till att de behövde ganska mycket flöde och vatten volym innan de fungerade perfekt (speciellt om man tänker på hur låga effekter det va då) men på den tiden va det 98 oktan man körde och då va tempen viktigare än nu då man kör E85 och speciellt metanol som kyler så mycket ändå.
blir kul att höra hur nya motorn fungera den ser grymt fin ut :thumbright:

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 236 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010