Kamsynk S38B38

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
ventonz
För mycket laddtryck
Inlägg: 404
Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Ort: Gällivare

Kamsynk S38B38

Inlägg av ventonz »

Nu är det ju så att jag är den sämsta på att söka på google söder om kautokeino, så får väl ta och ställa lite frågor som klargör lite saker!

Ska köra kamsynk på S38an, sitter 60-2 på veven så det var väl inte lika noga med vart synksignalen hamnade? Man kunde väl ha den vid ÖD på 1a cylindern då den bara ska ge signal vart tändcykeln ska börja, har jag hängt med rätt så långt?

Sen undrar jag vad ni har för någon triggerpunkt på era, sitter en VR givare som har ett litet utstick längst ut, kommer köra med hallgivare nu(vemset är specat med hall på secondary) så har läst att vissa har distanserat ut ena kambulten bara. Låter ju lite rackligt men det kanske är det som gäller?


Mvh. Emil
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2780
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Re: Kamsynk S38B38

Inlägg av Daniel-635 »

Man ska undvika att ha den precis där 60-2 hålet är.
På min m30 satte jag den i framkanten på kamaxeln, och triggpunkten vred jag så att VEMS säger att den är på 125°

GT101 givare har funkat kanon.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
ventonz
För mycket laddtryck
Inlägg: 404
Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Ort: Gällivare

Re: Kamsynk S38B38

Inlägg av ventonz »

Daniel-635 skrev:Man ska undvika att ha den precis där 60-2 hålet är.
På min m30 satte jag den i framkanten på kamaxeln, och triggpunkten vred jag så att VEMS säger att den är på 125°

GT101 givare har funkat kanon.

Tack för svar! :)
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic
Skriv svar