Volvo B230 8v 1598hp vid 4.8bar
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Smarrigt =)
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Vad är det för ett oljetråg?
Har du några bilder från insidan?
Erland
Har du några bilder från insidan?
Erland
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Hej.
Tråget har jag och Tobias Friberg designat tillsammans.
Sen så körde Tobias fram detta tråg till mig i Alumec.
Så om man är intresserad så kan det säkert tillverkas fler.
//Rickard
.
Tråget har jag och Tobias Friberg designat tillsammans.
Sen så körde Tobias fram detta tråg till mig i Alumec.
Så om man är intresserad så kan det säkert tillverkas fler.
//Rickard
.
Senast redigerad av TurboRickard den ons maj 06, 2020 4:53 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Snyggt jobb men hur ser ingångarna till sugstegen ut?
Erland
Erland
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Hej Erland.
Detta är det första tråget som vi gjort och några mindre ändringar kommer göras på nästa upplaga
Här kommer några bilder på ingångarna samt filter screen som jag ska använda.
//Rickard
.
Detta är det första tråget som vi gjort och några mindre ändringar kommer göras på nästa upplaga
Här kommer några bilder på ingångarna samt filter screen som jag ska använda.
//Rickard
.
Senast redigerad av TurboRickard den ons maj 06, 2020 4:55 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
De trågen jag har har 2 steg i botten och golvet från det övre steget går över sugrören.
Sen är sugrören snedkapade för att inte suga en vortex, en vakuumbubbla.
Roos Viper hade ett billettråg med sug i botten men jag minns inte riktigt hur det såg ut.
Erland
Sen är sugrören snedkapade för att inte suga en vortex, en vakuumbubbla.
Roos Viper hade ett billettråg med sug i botten men jag minns inte riktigt hur det såg ut.
Erland
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Hej.
Nu har det kommit lite mer grejor till projektet.
Leanders har levererat en ny 3-disc 7" koppling med 9-bultat svänghjul
Tyvärr går det sakta framåt då jag har mycket att göra på firman men hoppas på uppstart inom 3-4 veckor
//Rickard
.
Nu har det kommit lite mer grejor till projektet.
Leanders har levererat en ny 3-disc 7" koppling med 9-bultat svänghjul
Tyvärr går det sakta framåt då jag har mycket att göra på firman men hoppas på uppstart inom 3-4 veckor
//Rickard
.
Senast redigerad av TurboRickard den ons maj 06, 2020 4:57 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Hade du inte haft mycket att göra så hade du ju inte haft råd med dom fina grejerna.
Men helt klart tar arbetet för mycket av ens tid.
Erland
Men helt klart tar arbetet för mycket av ens tid.
Erland
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Bra kopplingar det där! (Kan ju inte vara annat när dom kommer från mina hemtrakter i Hälsingeskogarna! [WINKING FACE][WINKING FACE] )
Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Hej.
Nu är där inte långt kvar till uppstart
Några slangar och lite el jobb kvarstår.
Återkommer så fort den vart igång.....
.
Nu är där inte långt kvar till uppstart
Några slangar och lite el jobb kvarstår.
Återkommer så fort den vart igång.....
.
Senast redigerad av TurboRickard den ons maj 06, 2020 4:59 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
kul att se bilderna!
det är ny laddkylare i år vist?
det är ny laddkylare i år vist?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Tack
Denna vattenmantlade laddluftkylare har jag haft på bilen sen jag byggde ihop den första gången
Denna vattenmantlade laddluftkylare har jag haft på bilen sen jag byggde ihop den första gången
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
ok vad har du för temp ungefär mot slutet av repan i loggen?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Innan körde jag på E-85 och hade då ca 80 grader vid mållinjen.
Nu blir det metanol men även den måste kylas ner för att inte skena iväg.
Tyvärr så är det en tung utrustning men den gör ett jätte bra jobb.
Kylaren jag använder är från PWR Performance Products
Nu blir det metanol men även den måste kylas ner för att inte skena iväg.
Tyvärr så är det en tung utrustning men den gör ett jätte bra jobb.
Kylaren jag använder är från PWR Performance Products
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
jo blir varmt då man laddar på + 3 bar oavsett bränsle typ. är det nån vatten cirkulation i den? jag testa flera olika system på slutet av -90 talet kom fram till att de behövde ganska mycket flöde och vatten volym innan de fungerade perfekt (speciellt om man tänker på hur låga effekter det va då) men på den tiden va det 98 oktan man körde och då va tempen viktigare än nu då man kör E85 och speciellt metanol som kyler så mycket ändå.
blir kul att höra hur nya motorn fungera den ser grymt fin ut
blir kul att höra hur nya motorn fungera den ser grymt fin ut
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/