NHRA stock eliminator 283
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10189
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: NHRA stock eliminator 283
Sätt raggarmotorn i ett lika lätt chassi som volvon får du se
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: NHRA stock eliminator 283
För att inte bidra till diskussionen alls så kan man vara hälften så snabb med raggarmotorn och ändå vara dubbelt så frän
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: NHRA stock eliminator 283
Jag tycker att stock motorerna är ruskigt imponerande.
Gammalt jänke järn går väldigt bra.
Jag kör bana med en gen 3 Camaro cup bil.
Dom hade 305 med flat top kolvar, Crane kam med 228grader vid 0,050" -,480" lyft och 106 i lobseparation.
1 5/8 headers, Torker 2 insug, 650 dubbelpumps Holley, 1,5 Comp Cams rullvippor och i övrigt original med oportade toppar.
Med den kär jag jämnt med en BMW M3 V8 med kompressor och Michelin 265-18 slicks. Jag kör 240 bredd på mina slicks.
BMW:n tar mig inte ens på rakorna men det har nog med utgångsfarten ur kurvorna att göra.
Detta är på den kurviga Sturups banan.
Mer effekt och skoj för pengarna än USA bilar ger inte ens Volvo.
Erland
Gammalt jänke järn går väldigt bra.
Jag kör bana med en gen 3 Camaro cup bil.
Dom hade 305 med flat top kolvar, Crane kam med 228grader vid 0,050" -,480" lyft och 106 i lobseparation.
1 5/8 headers, Torker 2 insug, 650 dubbelpumps Holley, 1,5 Comp Cams rullvippor och i övrigt original med oportade toppar.
Med den kär jag jämnt med en BMW M3 V8 med kompressor och Michelin 265-18 slicks. Jag kör 240 bredd på mina slicks.
BMW:n tar mig inte ens på rakorna men det har nog med utgångsfarten ur kurvorna att göra.
Detta är på den kurviga Sturups banan.
Mer effekt och skoj för pengarna än USA bilar ger inte ens Volvo.
Erland
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 524
- Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm
Re: NHRA stock eliminator 283
Litereffekt är säkert en jättebra värdemätare för att jämföra i vissa lägen, men ta ett annat exempel istället, en vw 1200 boxer. Original 34hk, alltså 28hk/liter. Dubbla nu effekten genom att fila i topparna och allmänt trolla runt i motorn så landar man på 68hk eller 56hk/liter. Inte en imponerande litereffekt, men ändå en imponerande förändring då ursprungsläget är så otroligt dåligt. Lite samma sak med stötstångs-v8:or från andra sidan pölen, förutsättningarna för att få höga litereffekter har liksom alltid varit dåliga om man ser på originalprylarna.
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Re: NHRA stock eliminator 283
Det är ungefär samma resonemang som att om man väger 200kg och bantar bort 50kg så är man jätteduktig. Man väger fortfarande 150kg och det är en större bedrift för en som väger 100kg att banta bort 25kg även om siffran är mindre.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 524
- Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm
Re: NHRA stock eliminator 283
Jaså, det säger du
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Re: NHRA stock eliminator 283
Provat?Pacman skrev:Det är ungefär samma resonemang som att om man väger 200kg och bantar bort 50kg så är man jätteduktig. Man väger fortfarande 150kg och det är en större bedrift för en som väger 100kg att banta bort 25kg även om siffran är mindre.
Dåligt exempel, allt är inte svart eller vitt