Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Har kört med en vanlig borgwarner sx366 som har gått ner och ska byta till en ny.
Väldigt nöjd med responsen på den turbon. Men klurar nu på o byta till sxe billet.
Då till min fundering! Blir det seegare spool med 69mm in än en med 66mm? Dom är likadana på avgassidan.
Sitter på en bmw m50b28.
366an
http://www.gikturbo.se/performance/turb ... -9180.html
369an
http://www.gikturbo.se/performance/turb ... 80-en.html
Intreserad av era erfarenheter/synpunkter
Väldigt nöjd med responsen på den turbon. Men klurar nu på o byta till sxe billet.
Då till min fundering! Blir det seegare spool med 69mm in än en med 66mm? Dom är likadana på avgassidan.
Sitter på en bmw m50b28.
366an
http://www.gikturbo.se/performance/turb ... -9180.html
369an
http://www.gikturbo.se/performance/turb ... 80-en.html
Intreserad av era erfarenheter/synpunkter
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Jo frågan är som sagt hur mycket segard det blir. Jag är långt i från o bottna. Åker med 500hk. Runt 1.45kg i ladd. Men tanken är o ta ut 100-150 hk till framöver.
Så 369an är ju högst troligt i överkant.
Så 369an är ju högst troligt i överkant.
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Känns ju som du åker med rätt turbo redan idag.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
BigAl>> Med större inlopp och impeller behöver man inte upp i samma varvtal som med en mindre heller, så behovet av spool minskar även med större impeller.
Dock tar de två inte ut varann helt utan förlusterna vinner, men det är inte endast negativt att gå upp i storlek.
Dock tar de två inte ut varann helt utan förlusterna vinner, men det är inte endast negativt att gå upp i storlek.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Jo den turbon som jag har är jag helnöjd med. Problemet är att den är skrot. Så när jag ändå köper en ny så tänkte jag gå upp en klass. Från sx till sxe.
Men som sagt 369an är alldeles för potent för mina behov o gå ner i respons är inge kul.
Så lutar stenhårt åt sxe 366!
Men som sagt 369an är alldeles för potent för mina behov o gå ner i respons är inge kul.
Så lutar stenhårt åt sxe 366!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Hej välj inte för stor turbo den blir bara seg då. vad ska du använda bilen till? bättre att ha lite i mista laget för bus och i driftig. i dragrace eller street race behövs lite större speciellt med bra drivlina.
650 hk så räker det med dryga 60mm inlopp
650 hk så räker det med dryga 60mm inlopp
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Vad hände med 366?
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Bilen används endast till hård gatåkning och så går den på isen på vintern. Och till o från jobbet. 366 ja åkte med gick ner i axiallagret i vintras vid isåkning. Är som ny i radiallagret o läcker inge olja.
Såhär i effterhand så blev de likadant med min gamla k29...
Spekulerar i om de kan ha o göra med att min dump är väldigt hårt spänd så de mesta går avigt ut genom filtret.....
Såhär i effterhand så blev de likadant med min gamla k29...
Spekulerar i om de kan ha o göra med att min dump är väldigt hårt spänd så de mesta går avigt ut genom filtret.....
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Inte för att vara dum men det är väll bara att byta axiallagret. en lagersats kostar inte så mkt
volvo pv 53 16v
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
vad kör du för varvstopp?
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Den blev så glapp så turbinen gick imot lagerdelen och blev full av småsprickor o blåanlöpt...
Varvstoppet är mjukt ställt utan massa pangpang. Ligger alldrig o åker på vafvstopp heller
Varvstoppet är mjukt ställt utan massa pangpang. Ligger alldrig o åker på vafvstopp heller
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
Vad vart det för turbo till slut? Funderar på uppdatering till vintern - M54b30 samt en borg warner men osäker på vilken ännu..
Re: Borgwarner sxe 366 vs sxe 369
det blev en 366 sxe billet. samma mått som innan och samma avgashus. laddar ca 500 varv tidigare än den gamla vanliga 366.
sjukt nöjd
sjukt nöjd