Turbo konverterad 740
Moderator: backeliten
Turbo konverterad 740
Någon som har tips hur jag ska få min 740 87b turbo konverterad att lira lite bättre!
Den vill bara spika och jag laddar max 0.5 men det verkar svårt att hitta någon enkel lösning
Jag åker org grenrör och turbo från 940 ltt och progressiv tryckregulstor och 4kg i grundtryck men lite nu och då så blir den sur när jag kall startar och vill spika och rycka och dumma sig
Någon som har en billig lösning åt mig?
Tack på förhand Micke
Den vill bara spika och jag laddar max 0.5 men det verkar svårt att hitta någon enkel lösning
Jag åker org grenrör och turbo från 940 ltt och progressiv tryckregulstor och 4kg i grundtryck men lite nu och då så blir den sur när jag kall startar och vill spika och rycka och dumma sig
Någon som har en billig lösning åt mig?
Tack på förhand Micke
LIVE FAST DIE HARD!!! den som har flest grejjer när den dör vinner!
Re: Turbo konverterad 740
Enklast är väl att slänga i ett styrsystem ämnat för en turbomotor?
//MartinL
Re: Turbo konverterad 740
Det är inte bara då måste jag byta hela kabelhärvan ut med lådan och bygga in trigger mm
LIVE FAST DIE HARD!!! den som har flest grejjer när den dör vinner!
Re: Turbo konverterad 740
Hallgivare från LH2.2(gissar att du har en sån) och ett MS. Lätt gjort på några timmar inkl. ny kabelhärva
Re: Turbo konverterad 740
Jo men ett ms är ju 3-5000 skulle jag tro
LIVE FAST DIE HARD!!! den som har flest grejjer när den dör vinner!
Re: Turbo konverterad 740
Har man varken tid eller pengar kanske man istället borde fundera varför man spikar runt i en tickande bomb...
//MartinL
Re: Turbo konverterad 740
Man kan ju ladda 0.3 som jag gör nu då spikar den inte men om man vill ladda mer kan man ju fråga om hjälp eller?
LIVE FAST DIE HARD!!! den som har flest grejjer när den dör vinner!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Turbo konverterad 740
Elschema till 740 B230F LH2.2 1987
http://www.volvowiringdiagrams.com/volv ... agrams.pdf
Elschema 940 B230FK/FT LH2.4 1995
http://www.volvowiringdiagrams.com/volv ... 201995.pdf
Går det att ta kompletta LH2.4 boxar till din bil, slutar på -962 eller högre nummer.
Du har ingen knocksensor på B230F sen vet jag inte hur mycket mer som skiljer.
Så du får nog kolla igenom elschemana ovan.
Ju mera eget arbete , desto billigare blir det.
Hoppas detta är till någon hjälp.
http://www.volvowiringdiagrams.com/volv ... agrams.pdf
Elschema 940 B230FK/FT LH2.4 1995
http://www.volvowiringdiagrams.com/volv ... 201995.pdf
Går det att ta kompletta LH2.4 boxar till din bil, slutar på -962 eller högre nummer.
Du har ingen knocksensor på B230F sen vet jag inte hur mycket mer som skiljer.
Så du får nog kolla igenom elschemana ovan.
Ju mera eget arbete , desto billigare blir det.
Hoppas detta är till någon hjälp.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
Re: Turbo konverterad 740
Tänkte att den spikade mest hela tiden då du skrev "den vill bara spika".v8volvo skrev:Man kan ju ladda 0.3 som jag gör nu då spikar den inte men om man vill ladda mer kan man ju fråga om hjälp eller?
Men hursomhelst, jag tror inte du slipper mycket billigare undan än att installera ett turbosprut.
Ska du hålla på med bonntrimm behövs minst en BBL och det blir säkert dyrare än ovannämnda alternativ.
Givetvis kräver det en liten arbetsinsats.
Jag menade inte att trampa nån på tårna utan jag menade att om det inte får kosta och inte får ta tid så blir det svårt att få till nåt.
//MartinL
Re: Turbo konverterad 740
Lungt det jag skulle haft nåt slags sprut eller bygga om till 940 turbo grejer
LIVE FAST DIE HARD!!! den som har flest grejjer när den dör vinner!
Re: Turbo konverterad 740
Jag tänkte närmast på ett 940-sprut med kabelhärva från 240. Då behöver du knappt röra originalkablaget, bara att lämna det på sidan om. 240 har motorhärvan fristående.
Men visst åker du på att ta ner lådan om du inte vill köra externt 60-2-hjul.
Men visst åker du på att ta ner lådan om du inte vill köra externt 60-2-hjul.
//MartinL
Re: Turbo konverterad 740
Jo det är ju frågan om hur mycke man ska kosta på då den är i slitet bruksskick dock skattefri och bes 2 år
LIVE FAST DIE HARD!!! den som har flest grejjer när den dör vinner!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Turbo konverterad 740
Sitter det inte redan ett 60-2 hjul på den original?
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 289
- Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Re: Turbo konverterad 740
Inte om de är 2.2 då är de väl hallgivare i fördelaren
Re: Turbo konverterad 740
Exakt den har hallgivare
LIVE FAST DIE HARD!!! den som har flest grejjer när den dör vinner!