Vad är skillnaden mellan de olika varianterna av maxxecu spruten? Klarar man sig med ett maxxecu street?
Har en volvo t5 motor som ska köras på vägen och ska klara besiktningen med ett ok register och ett måttligt effektuttag. Vad har de andra varianterna som rättfärdigar mellanskillnaden i pengar?
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Moderator: backeliten
Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
är det inte bara du som kan svara på det!?
det finns rätt bra lista på deras hemsida vad som ryms i dom olika spruten!
även originalinsprutningen klarar ju besiktningen
det finns rätt bra lista på deras hemsida vad som ryms i dom olika spruten!
även originalinsprutningen klarar ju besiktningen
Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Jo det vet jag. Men vad har de andra som street inte har som man kan behöva. Jag kan läsa spec listan fast jag är inte kunnig nog för att avgöra nyttan av de andra funktionerna. Originalsystemet är idag optimerat för ca 300hk med 19t o gröna spridare. Finns det någon som har fått originlsystemet att lira med högre effekt?fredde_vit_pv skrev:är det inte bara du som kan svara på det!?
det finns rätt bra lista på deras hemsida vad som ryms i dom olika spruten!
även originalinsprutningen klarar ju besiktningen
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Ska du köra med knacklyssning och bensin som bränsle behöver du Race eller Pro, då Street saknar ingång (funktion) för det.
Det är mest antal utgångar/ingångar som skiljer, det är samma programvara.
Street har inte blåtand, så det är canbus direkt mot dash eller canbus via obd-uttag (kör en app som Torque, Realdash, ..).
Du måste kanske forska lite mer i vad du behöver, det är svårt att ge ett vettigt svar.
Det är mest antal utgångar/ingångar som skiljer, det är samma programvara.
Street har inte blåtand, så det är canbus direkt mot dash eller canbus via obd-uttag (kör en app som Torque, Realdash, ..).
Du måste kanske forska lite mer i vad du behöver, det är svårt att ge ett vettigt svar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Här är allt listat:
http://www.maxxecu.com/ecu_compare
För att styra motorn är street lika bra som dom andra. Frågan är hur mycket mer du vill göra?
http://www.maxxecu.com/ecu_compare
För att styra motorn är street lika bra som dom andra. Frågan är hur mycket mer du vill göra?
Jonas Bylund
Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Tyvärr är de bara race modellen som har ingång för knacksensor, varken street, V1 eller pro har de.mattias skrev:Ska du köra med knacklyssning och bensin som bränsle behöver du Race eller Pro, då Street saknar ingång (funktion) för det.
Det är mest antal utgångar/ingångar som skiljer, det är samma programvara.
Street har inte blåtand, så det är canbus direkt mot dash eller canbus via obd-uttag (kör en app som Torque, Realdash, ..).
Du måste kanske forska lite mer i vad du behöver, det är svårt att ge ett vettigt svar.
Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Jag visste att V1 inte hade det, men att Pro saknar det när Race har det? .. men ok.
Street skulle jag säga är mycket passande till den typ av motor som den här tråden handlar om. Trimmas det hårt så körs ändå sällan bensin, och ska man trimma med bensin så ska man mappa den med knacklyssning och utröna var gränsen går, och kanske framför allt bygga och mappa motorn så den klarar effektmålet utan att börja bli känslig på knack (avgastryck, kompressionsförhållande, etc, vridmoment vs rpm, etc).
Street skulle jag säga är mycket passande till den typ av motor som den här tråden handlar om. Trimmas det hårt så körs ändå sällan bensin, och ska man trimma med bensin så ska man mappa den med knacklyssning och utröna var gränsen går, och kanske framför allt bygga och mappa motorn så den klarar effektmålet utan att börja bli känslig på knack (avgastryck, kompressionsförhållande, etc, vridmoment vs rpm, etc).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?
Skulle tro att det kommer i nyare versioner Pro.
Pro var ju först i nya generationern och Race är väl senaste.
Pro var ju först i nya generationern och Race är väl senaste.
Jonas Bylund