Td04 renovering

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
whilliam
Forumsberoende
Inlägg: 1695
Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge

Re: Td04 renovering

Inlägg av whilliam »

Skickade PM till dig förut hur du får kontakt med Martin, han brukar vara hjälpsam
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: Td04 renovering

Inlägg av dundersmurfen »

Jag kan inget om turbos. Men tycker det är fascinerande att dom håller alls i vissa fall. Det är inte ovanligt med rejäla självsvängningar i grenröret då turbon riktigt skramlar av vibrationer från motorn.

Det är också väldigt fascinerande att vissa rasar och vissa bara håller. Spelar ingen roll vilket fabrikat. Visst billiga kinasnurr håller sällan en halvdag i bänken. Men har sett ras på alla fabrikat tror jag.

Nu det sista har jag börjar undra om det inte är mänskliga faktorn. Vissa kanske bara stoppar dit en ny oljeslang, andra blåser rent den med bräkleen å ren tryckluft..
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
nkro
För mycket laddtryck
Inlägg: 498
Blev medlem: tis nov 13, 2007 10:54 pm

Re: Td04 renovering

Inlägg av nkro »

Sen är det intressant att läsa om hur det ska mätas enligt ngn hög standard när det skrivs i andra trådar att det inte är så noga för att det blir för dyrt i tillverkningen. Skulle varit roligt att veta hur det görs på fabriken.
Niklas
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Td04 renovering

Inlägg av The »

De lär nog mäta i cmm eller motsvarande.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Td04 renovering

Inlägg av Kadett4wd »

nkro skrev:Sen är det intressant att läsa om hur det ska mätas enligt ngn hög standard när det skrivs i andra trådar att det inte är så noga för att det blir för dyrt i tillverkningen. Skulle varit roligt att veta hur det görs på fabriken.
Att mäta med en hög standard behöver inte betyda att måtten automatiskt ska diffa ett litet värde mellan varandra.
Det är toleransklassningen som avgör detta.

Att ha hög standard på mätmetoder säkrar att man mätt rätt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar