Då så, en sammanfattning av mitt projektår

Kanske är gränsfall om det passar i en garagetråd, hoppas det är ok ändå, projekten som sinkar mina garageprojekt är ju med....
Inköp av grannfastigheten= två hus till att renovera...
Efter lite inomhusrenovering av det ena huset och vårt eget hus var det dags att förlänga skaftet på Åkermannen och bygga markberedningsaggregat. Därefter var det dags att ge sig ut i skogen och markbereda, dika och fixa vägar mm. Planteringen om ca 30000 plantor köpte vi in (gött). Stack emellan med lite trädgårdsfix också...

Ny svarvchuck inhandlad och monterad

Sedan byggde jag ett hydrauliskt stockbord och än senare en ny transportör till vedmaskinen (transportören sitter alltså på min gamla vedmaskin och är ej helt komplett på bilderna, den skall senare användas till den nya maskinen med några små revideringar och komplett med ytbehandling och kåpor).

45m3s färdigt, nya transportören fungerade väldigt bra och körde veden direkt i storsäck. Lagom suddiga bilder på maskinen så man inte ser hur den fungerar

Ser ju fördj**ligt ut runt maskinen, men det får duga så länge.

Renovering av utsidan av det gamla timmerhuset vi köpte. Har stått obebott i ca 40 år...

Rivning av gamla utbyggnader på ladugården och ombyggnad av förråd.

Vedmaskinen i bakgrunden...

Inköp av traverser till min framtida maskinhall

Dikesjobb

Restaurering av gammal hagmark, trädklippen fungerar helt ok till detta.

Byte av motor på snöslungan, tröttnade på att fixa med maskinen så det fick bli en Loncin 11hk på min 8hk Toro-slunga. Snöar ute nu, hoppas det blir lite mer så man får ut och testa den på allvar

Fick svarva mig ett remhjul som stämde med den metriska axeln annars var det nästan bolt on med den nya motorn.

Gott nytt år!