Blev lite dött i tråden efter jag ryckte ur motorn ur 540n. Letade efter en kaross att stoppa ner den i.
Åkte ner till Skellefteå igår kväll och köpte en e36a som är grymt fräsch i karossen, helt rostfri samt lackad orange för några år sedan. Så nu ska det rulla på med bygget igen.
De igentliga nackdelarna med den här karossen är att den saknar tank och har nå ebay Coilovers som är skit. Men kommer att bygga en fuelcell ändå och fått tips om riktigt fint väghållningskit från Tyskland så de problemen är redan lösta.
Så för att stoppa in motorn saknas igentligen bara ett oljetråg, som kommer beställas från Polen. (och att polaren hittar igen växellådan som han lovat mig

)
Hade först tänkt bygga om oljepumpen för att flytta den bakåt och bygga ett eget tråg med baksump, men blev svårt (och dyrt) att få tag i rätt pump att bygga om och sedan allt jobb med att bygga nytt tråg. Så blir ett så kallat Polenkitt med sumpen flyttad längre fram istället. Trodde motorn skulle hamna för långt fram med framsump, men vad jag kunnat läsa och se så borde det funka. Annars får man väl sälja det vidare.
Så planen nu är att slita lös bakvagnen från 540n och svetsa om lite grejjer för att få på 210 diffen mm på e36an.
Ska försöka göra de lösa sakerna i vinter (som bygga fuelcell) för att kunna ha bruksbil i garaget så mycket som möjligt. Och sen till sommaren lyfta i motor och göra klart bakvagnen......
Fast planer är planer och som Ronny Eriksson säger: Det är lika bra att sluta drömma, det går åt hellvete iallafall