Tjena
Hvilken kamaxel er den besta med OEM 90+ grenrör samt BW SX-e 257 turbo ?
Motor koncept
B230 FK - FT
531 topp
H profil
BW sxe257
630cc siemens
Vems ecu
OEM 90+ grenrör (adapter Ala Luntech edition)
BF95/98
Har selv en V och Vx3 samt KLr t2 kam just nu och justerbar kam hjul
B230 Turbo kamaxel til original grenrör
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 148
- Blev medlem: sön maj 24, 2009 10:13 am
Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör
Jag tror Luntech har svaret.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör
jo men det va med en jätte turbo!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 148
- Blev medlem: sön maj 24, 2009 10:13 am
Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör
Ja Luntec hadde er bra serup, vet ej hur och om V kammen er bra i mit setup, vil pröve OEM
Grenrör första og sen twinscroll
Grenrör första og sen twinscroll
Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör
Luntec hade den här setupen först:
Sen blev det en Precision 6466Motorn är min egna som jag filat ihop, byggd för att hamna i min 245a. Tanken med detta projekt är att bygga med så mkt orginalgrejer som möjlig, och för att se hur mkt hk man kan få ut. Samtidigt får man en motor som ser snäll ut när man öppnar huven. Motorn är en B230 med 86mm marin vev, kines h-profil och Wiseco kolvar. 530 topp med std ventiler som flödar insug 215cfm och Luntec slipad kam som går på std tryckare. Orginal grenrör och insug. orginal tändmodul. Maxxecu styrsystem och 2200cc bosch spridare. Borgwarner SX-E 200 57mm in 61mm ut. 624hk@6900rpm 713nm@5900rpm 2.35bars laddtryck.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör
ring och snacka med Martin han kanske har en sån kamaxel i lager och några tips? han slipar ju själv och är bra att ha göra med ingen har varit i närheten av de effekterna med standard grenrör.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 148
- Blev medlem: sön maj 24, 2009 10:13 am
Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör
Tänker ej effekt på 700 whp hehe
hoppes kanske 380-400 maxx power, doch räckar ej dom 630cc så langt
hoppes kanske 380-400 maxx power, doch räckar ej dom 630cc så langt
Re: B230 Turbo kamaxel til original grenrör
Siemens deka 630cc tåler høyt bensintrykk, så de rekker til mer enn 400hk
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk