Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Stått lite still nu sen juletiderna och allt sånt, är ju en ekonomisk väggkörning. Men bilen står i värme iallafall nu och expansionskärl osv är beställt
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Stått lite still nu, en längre uppstart och en kuggad vevaxel senare..
Tråkigaste av allt är väl att man inte hört själva motorn in i kupén när man haft utan avgassystem så lät ju som en gammal m30 med väldigt stort ventilspel när en bekant skickade ett klipp när han filmade framifrån, glömde väl säga att den lät illa dock vid tillfället.
Nåväl, olyckligt vad som hänt och rent av klantigt av mig också, nya tag måste tas och lite motivation har man ju fått ändå av själva avgasljudet av den.. Ska få tag i en komptestare med rätt gäng för S38an och se om det är helt kört toppmässigt men det verkar inte bättre. I värsta fall blir det väl byte till M30 för besiktning osv medans man gör redo ett 92.5 borrat M30 block med B38 vev och B38 topp osv, är ju dock en jädra massa pengar i det och hade ju varit roligt att krita sommaren som S38-sugis iallafall men vad ska man göra.
Tråkigaste av allt är väl att man inte hört själva motorn in i kupén när man haft utan avgassystem så lät ju som en gammal m30 med väldigt stort ventilspel när en bekant skickade ett klipp när han filmade framifrån, glömde väl säga att den lät illa dock vid tillfället.
Nåväl, olyckligt vad som hänt och rent av klantigt av mig också, nya tag måste tas och lite motivation har man ju fått ändå av själva avgasljudet av den.. Ska få tag i en komptestare med rätt gäng för S38an och se om det är helt kört toppmässigt men det verkar inte bättre. I värsta fall blir det väl byte till M30 för besiktning osv medans man gör redo ett 92.5 borrat M30 block med B38 vev och B38 topp osv, är ju dock en jädra massa pengar i det och hade ju varit roligt att krita sommaren som S38-sugis iallafall men vad ska man göra.
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
så det är seriöst krökta ventiler?
/Anders Näslund
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Yesbox gissar att den inte han bygga oljetryck vid första uppstartenBMW535 skrev:så det är seriöst krökta ventiler?
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
går toppen rädda? och är den till salu?
/Anders Näslund
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: tis jul 20, 2010 6:44 pm
- Ort: karlstad
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Surt värre!
Hoppas du får ihop den med nya toppen så det blir åka av i sommar
Hoppas du får ihop den med nya toppen så det blir åka av i sommar
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Lär inte vara några större fel, är väl om den slagit i något säte, ska riva upp toppen i veckan nu! I dagsläget så är inte toppen till salu iallafall..BMW535 skrev:går toppen rädda? och är den till salu?
Ja sugis ska den då gå, om det så blir på en cylinderstefanfloden skrev:Surt värre!
Hoppas du får ihop den med nya toppen så det blir åka av i sommar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
krokar man då?BMW535 skrev:
Yesbox gissar att den inte han bygga oljetryck vid första uppstarten
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
DreRacing@ skrev: krokar man då?
Inte nödvändigtvis men när jag inte hade spänna gaswiren så den hade tomgång och utan avgassystem så hördes inte smattret in i kupén ens med dörren öppen
Tyckte dock tidigare att triggerloggen jag tog senast såg annorlunda ut mot tidigare, men gick emot magkänslan som hade varit räddningen verkar det som, så lita alltid på magkänslan ska man väl lägga till på listan på "saker att komma ihåg".
Gamla loggen kom jag inte åt heller eftersom att gamla datorn i princip säckat ihop
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Kommer inte ihåg hur det ser ut på S38, men det ska gå att primea spännaren har jag för mig.. Inte kul när det kuggar!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Jo, kanske om man pumpar upp tryck i oljebad eller något sånt, m30 var ju enkelt! Sen var det i samband med stressen sv garageflytten så det var väl kanske en bidragande faktor att det glömdes bort.mattias skrev:Kommer inte ihåg hur det ser ut på S38, men det ska gå att primea spännaren har jag för mig.. Inte kul när det kuggar!
Men men, jobbigt men nya tag till veckan tror jag
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Tråkigt när det skiter sig och man har lagt massa tid och energi i onödan. Grymt att du kör nya tag! Heja heja!
Hade själv missat att sätta dit axeln för oljepumpen men hade tur att se det innan uppstart... Hade lika gärna kunnat skita sig ordentligt.
Hade själv missat att sätta dit axeln för oljepumpen men hade tur att se det innan uppstart... Hade lika gärna kunnat skita sig ordentligt.
Victor Hofmeijer
VW1600 TL -72 fastback med Volvosnurra
VW1600 TL -72 fastback med Volvosnurra
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Screwing is fun som man snabbt kan översätta
Förhoppningsvis så har avgassidan klarat sig dock, tyckte att alla lyftarna legade jämnt med varandra så det ger ju lite hopp iallafall
Tur att du märkte det, har själv varit med om det är när vi gick igenom en motor i skolan och jag började kolla vad det var för axel som legade. Frågade alla, inkl. honom som tog isär det, om de visste vad det var för axel och alla menade på att det var en axel från en fördelare. Men nu vet man ju att man kan köra en B21 i några timmar utan oljetryck i alla fall
Förhoppningsvis så har avgassidan klarat sig dock, tyckte att alla lyftarna legade jämnt med varandra så det ger ju lite hopp iallafall
Ja, speciellt när det lär ha varit på ett rookie misstag, men man fick ju upp lite motivation när den var igångmekluuba skrev:Tråkigt när det skiter sig och man har lagt massa tid och energi i onödan. Grymt att du kör nya tag! Heja heja!
Hade själv missat att sätta dit axeln för oljepumpen men hade tur att se det innan uppstart... Hade lika gärna kunnat skita sig ordentligt.
Tur att du märkte det, har själv varit med om det är när vi gick igenom en motor i skolan och jag började kolla vad det var för axel som legade. Frågade alla, inkl. honom som tog isär det, om de visste vad det var för axel och alla menade på att det var en axel från en fördelare. Men nu vet man ju att man kan köra en B21 i några timmar utan oljetryck i alla fall
Re: Ventonz Garage incl. M535 turbo och verkstadsmaskiner
Fick toppen idag, började rengöra den och ta ut ventiler.
Beaver6 var snäll nog att klösa av ytan på den också! Stort tack Chrille även om det inte var så stressigt i slutändan.
Plockade bort kamgalleriet och släppte toppen.
Och som vanligt med min maximala otur så var ju kolvarna helt jävla körda
Morgondagen ska väl tillbringas i garaget, blir nog att slipa in ventilerna i nya 3.6l toppen, och eventuellt lyfta ur motorn när man ännu orkar.
Ett riktigt bakslag utav dess like men vad ska man göra..
Beaver6 var snäll nog att klösa av ytan på den också! Stort tack Chrille även om det inte var så stressigt i slutändan.
Plockade bort kamgalleriet och släppte toppen.
Och som vanligt med min maximala otur så var ju kolvarna helt jävla körda
Morgondagen ska väl tillbringas i garaget, blir nog att slipa in ventilerna i nya 3.6l toppen, och eventuellt lyfta ur motorn när man ännu orkar.
Ett riktigt bakslag utav dess like men vad ska man göra..