Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons aug 15, 2018 4:49 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån nov 30, 2015 5:11 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör sep 06, 2014 8:52 am
Inlägg: 58
Ort: Helsingfors, Finland
Skall konvertera från 717.450 till 6 växlad låda 716.6XX. Funderar hur M104 dubbelmasse svänghjul samt koppling passar.

Har fått information om att M104 paketet kanske inte passar bolt-on på lådan. Har någon gjort något liknande och kan belysa hur det är smartast att gå tillväga?

Finns det en bolt-on lösning?

mvh

_________________
Johannes Savolainen
Mercedes 250CE M104 3,2L


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 05, 2016 8:48 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör sep 06, 2014 8:52 am
Inlägg: 58
Ort: Helsingfors, Finland
Ingen som vet :?:

_________________
Johannes Savolainen
Mercedes 250CE M104 3,2L


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 07, 2018 4:01 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön feb 21, 2010 7:07 pm
Inlägg: 76
Ort: kumla
hismajestics skrev:
Skall konvertera från 717.450 till 6 växlad låda 716.6XX. Funderar hur M104 dubbelmasse svänghjul samt koppling passar.

Har fått information om att M104 paketet kanske inte passar bolt-on på lådan. Har någon gjort något liknande och kan belysa hur det är smartast att gå tillväga?

Finns det en bolt-on lösning?

mvh


jag kör den 6vxl 716.6xx på min M111. kolla så det sitter ett pilotlager i svänghjul som stödjer utgående axeln från lådan.
har du inget pilotlager i svänghjulet på din m104 så kan du köpa ett svänghjul från M111 för det är samma bultdelning på dom som m104.
jag vet inte om dom nya 6vxl lådorna passar på m104 det låter jag vara osagt.

varför byter du till den 6vxl lådan?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jan 10, 2018 8:40 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör sep 06, 2014 8:52 am
Inlägg: 58
Ort: Helsingfors, Finland
Bytte planer efter lite forskning.

Jag kör med en 1:3,69 slutväxel och tillsammans med 717.450 lådan ger den en rapp acceleration som funkar bra på bana. Lådan har rak 5:a så det blir lite högt varvtal i motorvägsfart. Det var orsaken till att byta till en 6-växlad Merca låda. För att få en överväxel.

Nu så visade sig att 6-växlade Merca lådan inte är av den snabbaste och smidigaste sorten så det fick bli en ZF från BMW. En GS6-37DZ. Sökte länge efter en BZ men dom är sällsynta och väldigt mycket dyrare än diesel lådan.

_________________
Johannes Savolainen
Mercedes 250CE M104 3,2L


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör apr 21, 2018 8:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons feb 03, 2010 11:19 pm
Inlägg: 256
Ort: Kalmar
vad kör man för tryckplatta som är något att ha på mercedes m104 svänghjul?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010