Kombikonvertera 940?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
v_racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 426
Blev medlem: fre mar 16, 2012 10:54 pm

Kombikonvertera 940?

Inlägg av v_racing »

Tjena. Tankarna har gått ganska länge på att kombikonvertera min 940 limousine. Fått klart för mig att det innebär en hel del jobb för att få det rakt.
Kanske låter dumt men är det någon som gjort något liknande? Donatorbilen är en 945 -97 och "lången" en 98a
Skiljer sig taket mycket? Bör jag byta tak hela vägen från framrutan?
idéer och tips mottages!
Ståhl
För mycket laddtryck
Inlägg: 209
Blev medlem: tis nov 11, 2008 1:00 am
Ort: Mora

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av Ståhl »

Hör med denhär killen, en vän till mig.
https://www.garaget.org/broojna
Skicka ett PM så ska du få hans namn alt. länk till hans facebook.
v_racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 426
Blev medlem: fre mar 16, 2012 10:54 pm

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av v_racing »

Har redan pratat med Marcus. Han har varken bilder eller vill ge så mycket info från 960in han byggde om.
v_racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 426
Blev medlem: fre mar 16, 2012 10:54 pm

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av v_racing »

Ingen som vet något?
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av StefanM »

Har du en limo så blir det kanske svårt att byta hela taket fram till rutan? Annars är ju tanken god. Annars är det ju som vanligt vid större karossreparationer. Mäta mäta mäta mäta.
v_racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 426
Blev medlem: fre mar 16, 2012 10:54 pm

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av v_racing »

Isf får jag ta tak från 2 bilar. Vad jag fått höra så är ena taket "högre" än det andra.
Vart tros bli smidigast att kapa efter?
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av Bassek »

Hej.
På limo`n är redan taket från en kombi, och sedan är en sedan iskarvad där bak och en förlängningsbit monterad mitt under. så taket går fint att skarva rakt av. Det enklaste borde ju vara att byta golvbiten också, där den är skarvad i bakkant, så passar ju allt, och taket mitt över bakdörrarna. Kul projekt, hade själv de tankarna när jag hade en limo för massa år se`n. Sjuk komfort med den långa hjulbasen.
MVH Basse
v_racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 426
Blev medlem: fre mar 16, 2012 10:54 pm

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av v_racing »

Låter intressant. Någon som har någon koll på vart org skarvarna är? tex för bakskärmar och osv?
v_racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 426
Blev medlem: fre mar 16, 2012 10:54 pm

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av v_racing »

Ingen som vet?
v_racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 426
Blev medlem: fre mar 16, 2012 10:54 pm

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av v_racing »

upp.....
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Kombikonvertera 940?

Inlägg av StefanM »

finns inga klara svar på allt sånt här. Skarva bilar kräver ju lite tankeverksamhet och planering. Originalskarvar för skärmar och sånt är ju bara detaljstudera det hela. Rent generellt i produktion så är ju dock mycket hela enheter. Karossidan kan vara en enda pressning och går ju hela vägen obrutet. Endast svetsat uppe under tak och nere typ. Köper man en reservdelsbakskärm till 945 tex så är det ju bara bakskärmen. Sen får man skarva vid lämpliga ställen. Finns liksom inga klara "regler" där heller.
Skriv svar