Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite när man lagt en timme eller två på vansinnesprojektet..
Jag har hållt på till och från genom åren med moped-dragracing i veteranklassen. Där krävs det att man utgår från ett mopedblock innan 1985, och får man fundera tillräckligt länge så kan man komma fram till följande:
Ta motorblock från en Gilera Touring, kapa bort växellåda, lagerlägen och cylinderfot från en CR80, pussla ihop allt efter konstens alla regler och gjut ihop skiten med sjukliga mängder JB-weld.
Eftersom du inte har vett nog att hålla något på en rimlig nivå, installera ett microsquirt med egenbyggt lithium batteripack också när du ändå håller på.
Som ni förstår så ligger det några timmar bakom detta, inte minst att få den att gå som den ska. Mycket har provats, lite olika lösningar på soppasystemet har skrotats. Funkar helt okej på en fullgasrepa men är inte speciellt körbart (en tvåtaktare är lite speciell i och med hur pipan jobbar, därav svårigheten med sprut) men det har varit en kul resa!
Fick ut 22hk på bakhjulet vid 13500rpm iallafall, hade säkert gått att locka fram fler genom att prova mer med pipa/topp osv men tiden räckte inte till.
9.79s 112.4km/h har den presterat på 201m med rusktigt dålig 60fot, väldigt svårstartad, vill mest upp på bakhjulet
Slänger in lite bilder på utvecklingen.
Undrar ni något så fråga på
DKWn och galenskapen
DKWn och galenskapen
Senast redigerad av patrikh den ons jun 27, 2018 8:55 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10195
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: DKWn och galenskapen
Så jäkla ballt =)
Det var hemma hos mig du var och grejade lite i Ludvika
Leta rätt på mig på facebook så bjuder jag in dig i min grupp.
//Patrik Wetterskog
Det var hemma hos mig du var och grejade lite i Ludvika
Leta rätt på mig på facebook så bjuder jag in dig i min grupp.
//Patrik Wetterskog
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: DKWn och galenskapen
Yes det stämmer! Räddaren i nöden med tig-svetsen när min modifierade växelaxel gick av vid en snärtig fullgasväxling! Annars hade det bara varit och packa ihop och åka hem
Så jäkla ballt =)
Det var hemma hos mig du var och grejade lite i Ludvika
Leta rätt på mig på facebook så bjuder jag in dig i min grupp.
//Patrik Wetterskog
Re: DKWn och galenskapen
Om ändå grejerna idag fanns när man var 15. Hade inte haft råd ändå men möjligheterna....
Skickat från min Lenovo TB-X704L via Tapatalk
Skickat från min Lenovo TB-X704L via Tapatalk