200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

kymi skrev:Fy fasen så sunkit gjorda bitar du köpte...Men du har banne mig gjort det sjukt bra,kul att se när det blir så bra som de förhoppningsvis hade tänkt från början :-) Du får sälja bitarna till dem så de kan göra formar av dem ;-)
Skojar du!! Jag köpte dem från Bluepower.se och delarna va från AutoR.
Men jag köpte därifrån då jag fick hela kittet på "kredit" Dom va riktigt skjyssta och skickade grejerna utan säkerhet med löftet att jag skulle betala en del i månaden.. Och det gjorde jag fick även ca 20% rabbatt. Men man fåt tydligen det man betalar för :doh: :doh:

ALLA jag upprepar ALLA delar har behövt extremt mycket plastning värmning osv osv osv för att få en snygg passform.
Nu upptäcker jag när jag kollar på vissa prisvinnade koncept av rocket Bunny fan det e ju glipor här å där men der vill jag fan inte ha!!

Jag måste ju ändå tacka Bluepower.se för att dom ställde upp med kittet!!
Men mina glafiberskärmar som jag köpte av dom kom ju fram levererade i bubbelplast krympplast och några kartong bitar!!!!WTF
Och då helt plötsligt blev dom helt jävla värdelösa att snacka med.. jag ni ser ju vad dom skrev några sidor längre bak!! :angryfire:

Men ändå trots att vi har varit oense om vissa saker så måste jag skicka ett ENORMT stort TACK till Bluepower.se
Tack som fan ni gjorde ändå projektet möjligt!! Utan er tror jag inte att detta projekt hade blivit verklighet... TACK..
Senast redigerad av datraxx den tor aug 23, 2018 10:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Japp nu håller finliret på att bli klart.. Igår sprayade jag på ett tunt lager sprutspackel så man kan se alla småhål och dalar.. så nu håller jag på att fin spackla igen det sista!!

Kolla denna har tonat bakljusen också tycker det blev grymt..

Bild

Byggde nya fästen nertill. Dom första va i alu och va alldeles för mjuka där.

Bild

Bild

Bild

Hmm!! Jag funderar på att kapa upp skarven mellen plåten till bakljusen som jag fått popnita bakdelen i.
Anledningen till de är att det vill spricka upp längst ut på båda sidor!!

Bild

Ja det va allt för nu kommer mera snart... :lakrits: :dance2:
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Yes!! Dåså!! Nu har jag fått bakdelen ungefär så som jag vill ha den..
Jag får nog nöja mig med det!!
Jag har bla slipat ner 2 olika "bulor" på hö och vä sida..

Den lila kala fläcken längst ner bredvid ljuddämparen är den minsta bulan.
Bild

Här på höger sida va bulan "större" i utsträckning men den masserades ner i ett moln av damm. :hihi: Också längst ner på bild.
Bild

Sen så har jag spacklat och slipat kurvan som går från spoilern upp till ljusrampen som spoilern är fast nitad i vill ju gärna ha en jämn och fin kurva hela vägen.. Lättare sagt än gjort!!

Bild

Bild
Men tillsist så!! :lol:

Nu har jag fått allt hyfsat jämt och fint.. Åtminstone såpass att man inte synligt kan se några solklara fel..
Nu har jag kastat på ett par lager sprut spackel.. Enklaste sättet som jag kommit på att få bort alla små porer som kan bli när man slipar i glasfibret va att spruta på spackel,, då får jag ju se vars alla porer har byggt sina tillfälliga bon! Ta fingret och smeta ut det extremt lättflytande sprutspacklet ner i porerna.. Sen är det bara att slipa ner sprutspacklet för hand! Det är ju så himla lättslipat så det är mycket enklare än att andvända vanligt fin spackel för det blir alltid massa klägg överallt!!
Men nu ser det hyfsat fint ut..

Bild

Bild

Bild

Bild


Så nu är det lite fin polerning av bakdelen sen lite på höger sida sen så fixa till huv skufflucka och tak! Göra det klart för lack sen så är det väl bara och försöka fixa ett lämpligt ställe att sprut måla på, skaffa färg och köra på!!
Sedan måste ju självklart fälgar inhandlas. Dessa med ett ET som breddar minst 7-8cm bak gärna 10" breda fram 5-6cm och ca 6" breda..

Hadé gött alla där ute snart blir det jävla kallt va!!! :santa:
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Nu har jag en fråga till alla som läser denna tråd!!! Jag funderar och funderar över färg valet!!

Jag e fett sugen på att lacka bilen i GUNMETALL GREY.. Precis som denna bil...


Bild


Eller om jag ska lacka bilen i orginal färgen RÖD?!?!?!?!?!?!?!

Nacktdelen med gunmetall grey är att jag måste ju helst lacka allt motorrum och all metall som syns..


Vad tycker folket???
Bild Bild
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av robinb3rgsten »

Jäkla bra jobbat med plast o spackel. Ja Gun metal hade ju varit snyggt men de klart de blir mycket extra med motorrum och dörrgångar o liknandr
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

robinb3rgsten skrev:Jäkla bra jobbat med plast o spackel. Ja Gun metal hade ju varit snyggt men de klart de blir mycket extra med motorrum och dörrgångar o liknandr
Tack!! Ja det va inte direkt 100 passform.. Man kunde väl se att det borde vara rätt kitt men endå inte!! Haha så en hel del slip dam i lungorna men det e bara å hosta upp å fortsätta..

7Ja! Det blir en hel del extra pyssel.. Men just nu har jag endå en del sprutspackel rester i skarvar å skit men att lyfta ur motorn kabelstam fan flytta runt allt i motorn!!! GUUUD se himla mycket extra jobb det belv nurå när jag tänker efter :doh: :doh:
Bild Bild
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av Steve »

Inte röd..
Känns som det är för vanligt på såna där
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
steppen
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: mån jul 29, 2013 8:15 am

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av steppen »

Impad av din beslutsamhet med spackel o slip..
När du ändå gjort detta hästjobb så fuska inte med lacken .. gun metall blir sjukt snyggt ju..

Bryt ihop o kom igen
MatsN
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: sön sep 19, 2010 7:29 pm
Ort: Lule

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av MatsN »

Folie? Då blir man väl förlåten om man inte sätter det i motorrummet.

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Tack för all uppmuntran och att ni hjälpt mig slå fast vid att gunmetall it is!!!
Ja folie har också vart en tanke men då jag har lagt sprutspackel på 90% av bilen så måste jag väl ha en lack som grund endå!
Kanske lacka gunmetall och wrapa röd hehehe
Bild Bild
bop
För mycket laddtryck
Inlägg: 186
Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av bop »

gunmetal kommer att bli riktigt fett!
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

DELA BILDER UTAN KRÅNGEL?????

Inlägg av datraxx »

Asså vafasen!!! Jag andvänder mig av siten cubeupload för att dela bilder till er!! Men den där jädra sidan ligger ju nere stup i kvarten och då försvinner ju bilderna också!!! och liksom flytta alla bilder betyder att det skulle bara va att skriva om allt!!!! Men vilken sida andvänder ni för att dela bilder på sidan?? Vissa kostar ju cash men nu kan jag inte ladda up mina senaste bilder bara för att Cubeupload ligger nere IGEN!!!!
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Yes box!!! Nu börjar det närma sig!!! Igår kväll så blev jag färdig med skuffen.. Eftersom den va målad med vanlig sprayburk så vågar jag inte måla med 2komps lack.. Risken för att det löser upp lacken är alldeles för stor!! Och biltemas skit färg sprack ju full med stora sprickor sprickor

Men här e luckan med sprickor..
Bild

Bild


Inte bra!! här e den färdig men med grundfärg

Bild
Bild


Här e ett nytt problem ser ni skillnaden???
vänster... :thumbright: :thumbright:
Bild

Höger... :thumbdown: :thumbdown:

Bild


Ser ni skillnaden :angryfire:
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Ja!! Skuffen e fixad och det blev fett bra..
Jag har även börjat på taket!! Jag har tagit bort sprut munstycket som sitter där.. Svetsade igen de!!
Täta slangen med ett rör som jag fyllde med lödtenn..
Bild

Bild

Bild

Slipade rent och gjorde en mall.

Bild

Svetsade.. (Tyvärr får jag ej ha gas så flusstråd)
Bild

Spackel.
Bild

Spacklade faktiskt även kanten till sidokjolarna över alla popnitar å skit blev fett bra...

Bild

Bild

Såg ut såhär tidigare..

Bild


Thats it see yha!!!
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Jao!!
Ja jag har hållit på och slipat, putsat, brutit, skrikigt och gråtit en skvätt senaste veckan..
Jag vände på bilen förra veckan så jag kunde fokusera på höger sida och fronten ett tag..
Men som ni såg på sista bilderna så verkar jag ha ett visst avstånds problem som måste lösas på bakdelen längst ner.. Höger sida går inte ut lika mycket som den borde.. Vänster sida är som de ska vara så måste trixa lite där..
Sen har jag ju slipat till taket. Måste fortfarande slipa bort lite sprayburks färg men det e inga problem..
Mitt nya dilemma är detta!! Jag har vetat om det men inte utsträckningen..

MERA ROST!!!
Bild

Bild

Bild

Asså WTF!?!?! Under framrutan?? Vhaa?? Ja jag har slipat med stålborste och lagt på ordentligt med Rostomvandlare.. För jag pallar inte lyfta rutan.. Då måste jag hitta någon annanstans att hålla till..
Drygt.. Hoppas det duger med en snabb fix här. Vill igentligen byta ut hela plåten men vafan då måste rutan ut.

Annars har jag fipplat lite med huven och lysena.. Svetsat fast fästena till gasfjädringen till huven så men slipper jävlas med dom ifall huven ska justeras..

Bild

Bild

Sedan har jag limmat fast en del av förstärkningen under huven som hade lossnat med åren!!

Bild

Bild

Sen är ju min plan att montera in DRL ljus i strålkastar husen och köra med "sleepy eys". En fråga till folket.. Tror ni det går igenom en besikting?? Eller måste man ha hel/halv ljus??

Bild

Fick bygga ett nytt stag från ett växellänkage från en hoj!!

Bild

Sen är det lite spackel eller plastning som måste göras på den frakt krossade framskärmen så den får rätt form längst fram i spetsen..

Bild

Sedan måste jag komma på något nytt och snyggt till fästena i fronten där nedre delen av breddarna sitter fast..

Bild

Bild

Just nu sitter nitmuttern fast i fronten men jag måste nog flytta nitmuttern till att sitta i skärmen för att undvika detta..

Nu ska jag ut och se om jag kan undvika fler rost relaterade katastrofer!! :lol: :lol:
Bild Bild
Skriv svar