Man ska it ha bråttom. Men nu har den stått i mitt garage igen ett tag så ikv fick vi lukta på 2.9L etanolspis.
Uppstart gick fint förutom att nån filur hade plockat ut en huvudsäkring före ECUns strömmatnning så den
fick inge batt+, tog en stund innan jag lista ut det
Specen som blev:
Jens topp, större insugs & 238 kammar med stummade lyftare.
botten som tidigare.
ESP insug (Teflonhjärna på forat)
4" tjock ic.
HE500 turbo
Grenrör i 48, ca 64cm från packningsplan till kollektoröppning.
3.5" från turbo med 1st burk.
3skivig tilton med ZF diesellåda (som kommer dö omgående förmodligen)
Bra gassvar på motorn, hörs att det är lite volym i den. kommer säkert bli lättkörd med 4" spjäll
& 3-skivig koppling
ska försöka kirra video, annars får ni nöjja er med facebook länk
volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)
äh jag gav upp, ni får skaffa facebook om ni är sugen på se
https://www.facebook.com/69793483022806 ... 1613958927
https://www.facebook.com/69793483022806 ... 1613958927
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: volvo 945 turbo 2895cc 16v (b290)
Robert Markström skrev:Man ska it ha bråttom. Men nu har den stått i mitt garage igen ett tag så ikv fick vi lukta på 2.9L etanolspis.
Uppstart gick fint förutom att nån filur hade plockat ut en huvudsäkring före ECUns strömmatnning så den
fick inge batt+, tog en stund innan jag lista ut det
Specen som blev:
Jens topp, större insugs & 238 kammar med stummade lyftare.
botten som tidigare.
ESP insug (Teflonhjärna på forat)
4" tjock ic.
HE500 turbo
Grenrör i 48, ca 64cm från packningsplan till kollektoröppning.
3.5" från turbo med 1st burk.
3skivig tilton med ZF diesellåda (som kommer dö omgående förmodligen)
nu robban är de väl ändå färdig kört för i sommar med den vi råkades spräcka blocket i måndags på den så nu tar vi nya tag å bygger vidare för bättre grejer som håller
Bra gassvar på motorn, hörs att det är lite volym i den. kommer säkert bli lättkörd med 4" spjäll
& 3-skivig koppling
ska försöka kirra video, annars får ni nöjja er med facebook länk
mvh henrik,
Erikssonracing,
Kan följa oss på Facebook å instagram oxå
Instagram:erikssonracing
Facebookgrupp: erikssonracing
Sponsorer sökes
sponsor
Mirror.se
Dynotech.se
Simons.se
http://Www.verktygshopen.se p&t verktyg
Kenneth o e andersson byggmaskin
http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Erikssonracing,
Kan följa oss på Facebook å instagram oxå
Instagram:erikssonracing
Facebookgrupp: erikssonracing
Sponsorer sökes
sponsor
Mirror.se
Dynotech.se
Simons.se
http://Www.verktygshopen.se p&t verktyg
Kenneth o e andersson byggmaskin
http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;