I början av sommaren rullade jag ut den på original dämparna utan fjädrar bara för att få en bild hur den kan komma att se ut samt hur mycket styrvinkelkitet ger.
Det är tyvärr inte full lock på bilden så hjulet tar i lite varstans fortfarande
Fick tillbaka lådan efter omsvetsning av MadMange i Norrköping
Började passa in var motorn skulle hamna.
Detta kom att bli en långdragen process då jag valde att lägga motorn i rak horisontell linje.
Då jag hade i åtanke att tråget ändå skulle svetsas om frampå så hängde jag inte dit motorn med tråget på tyvärr och detta medförde då att motorn var tvungen att höjas i framkant.
Sen slog det mig att det kanske vore lämpligt att kolla upp vinkeln på resten av drivlinan bakåt vilket inte var i horisontell linje.
Beställde då även rätt medbringare till växellådan (105mm) för att kunna åka original kardan.
BMW tog 2500:- för denna lilla medbringare så hittade en beggad i USA, tyvärr fuckade ju Postnord upp leveransen så fick denna 2,5 månad efter beställning.
Så till slut så sitter nu motorn, växellådan och kardanaxel på plats med en vinkel på ca 3 grader genom hela drivlinan.