Jacob Andersson Tomelilla

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
Jahkov
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: fre jul 07, 2006 12:31 am
Ort: Tomelilla
Kontakt:

Jacob Andersson Tomelilla

Inlägg av Jahkov »

Tjena!

Jacob heter jag och bor i Tomelilla på Skånes slätter. Jobbar med att bygga olika sorters mätbilar som mäter slitage på asfaltsvägar.
Fordonsparken här hemma börjar bli lite väl diger just nu. Och jag får nog ta och sälja ut lite för att få lite svängrum.
Pendelbilen är en Peugeot 309XS -90 E85-konverterad. Piggoch billig bil med rätt ok väghållning som jag harvar runt med drygt 4000mil om året med.
Har en rätt hård Cheva van -88 Beuville som är ombyggd till G30. Koni, dubbla krängningshämmare, Recaro-stolar och riktigt väl förstärkta c-däck. Milt trimmad TBI350 goodwrench -98 med lite vassare kam, headers och GM performance insug. Rätt annorlunda körupplevelse fakriskt. Tack vare chassiet så kränger den inte ett dugg när man provocerar den. Går t.o.m. att göra donuts på torr asfalt med kontroll. Kewl
En totalt original Pontiac Firebird -91 som jag haft inställd i garage i typ två år. Säljläge?
En Honda VTR 1000 Firestorm. Japansk remix på en Ducati. Mindre själ, mindre bekymmer.
En Opel Kadett B 1,2S -73 som bara gått 7500mil, jag är andra ägaren. Den har stått i garage i snart 10år med rasad koppling. Tänkte göra nått kul med den nån dag.
Men bilen i fokus just nu är en Volvo Amazon -70 som jag skulle haft ute på vägarna till Vallåkra (men men). Köpte den rostlagad men inte riktigt körbar. Tanken är att det ska bli en rå busbil. Håller på att byggere en lite vassare spis till den (B20) och tanken är att den i första utförandet ska bli en väldigt körbar motor på 140-150hk. Klassiska grepp men med Keihin CV40 förgasare med accpumpar. Senare kommer det att bli en rullande utbildningsbänk i turboteknik (för min egen del), ska dock uppgradera chassie och drivlina innan dess.

Så jag tänkte pumpa det här forumet på info :-)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Välkommen!
Du hade en del fräna och varierande vagnar måste jag säga.. Den där Cheva Vanen lät ju grym! 8)

Det ska bli kul att se vad du bygger av Amazonen, det lät som du börjar i rätt ända.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

välkommen.
lät småtufft :D
upp med nå bilder på Cheva Vanen :D
Användarvisningsbild
Jahkov
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: fre jul 07, 2006 12:31 am
Ort: Tomelilla
Kontakt:

Inlägg av Jahkov »

Jofasen, ska lägga upp bilder så snart jag tagit några.
Användarvisningsbild
Jahkov
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: fre jul 07, 2006 12:31 am
Ort: Tomelilla
Kontakt:

Inlägg av Jahkov »

Hittade en halvdan bild på Chevan. Ni får nöja er med den så länge :wink:
Ska ta med kameran nästa gång vi är ute och sladdar med skåpet. Hö hö.
Tror man ser de dubbla krängarna fram. Sen är spårvidden inte riktigt original, och ihop med de små lastbilsdäcken ser den fan inte normal ut :lol:
Bild
Skriv svar