EcuMaster Tips och trix.

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av Johan Lindberg »

går de nå frammåt med autotune?
Whiteroses
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 86
Blev medlem: mån maj 20, 2013 9:03 pm

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av Whiteroses »

sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av sqrewdriver »

Hej Håller på att bygga ihop en kabelpiska till kompisen som
köpt detta sprut, men jag har ett problem när jag försöker koppla upp mot
boxen. Den säger This device is not working with US versions of Windows.

Vad beror detta på samt Hur avhjälper man det?
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av Mattias J »

Du använder Amerikanska windows, byt till svenska/europeiska.
Detta är pga USA:s återförsäljare blev trötta på privatimport.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av sqrewdriver »

Oki det förklarar saken. Hehe. Tackar. Verkar vara ett trevligt sprut dock. :-)
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..
Terror_Flynn
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 86
Blev medlem: ons aug 22, 2007 5:52 pm
Ort: Sala

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av Terror_Flynn »

Vad för olika expansions moduler finns det till EMU? Hur går utvecklingen för olika pnp till olika motorer? Vad för pnp boxar finns det redan nu? Sen är jag lite nyfiken på vilka säkerhetsinställningar (eller vad man nu ska kalla det) det finns för att man inte ska råka rasa motorn för lätt om man klantar sig lite när man håller på att leka med mappnings-programvaran.
AndreasOstman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: ons mar 02, 2016 9:47 pm

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av AndreasOstman »

Går det att få tillbaka bilderna på första sidan?
honda turbo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: ons feb 27, 2013 3:01 pm

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av honda turbo »

Nu finns ju emu black.. Är ni på PSI motor lika aktiv i utvecklingen till den?

Det jag saknar när jag kollat igenom mjukvaran till BLACK en kväll är att jag skulle vilja kunna välja en 0-5v signal i stället för en etanol sensor.. Jag vill använda ett ett etanol gauge kit som ger en 0-5v beoende på etanolhalt.. Man får då ingen bränsle temp.. Jag har ingen erfarenhet av att använda kompensering för det och vet inte om det är något som man kan behöva..?? Påverkar det ens tex lambda värdet märkbart? I värsta fall får man köra dubbla e85 sensorer men det både drygt och krångligt i alla fall i mitt fall. Om jag ens får plats. Eller har jag tur går det att driva både mätaren och sprutet från den befintliga e85 sensorn.

Jag vill också köra en tryckgivare på kylsystemet och logga det med alla andra signaler i ecu:n.. Jag han inte kolla så himla noga och tvekar på att det skulle vara några större problem men hitta inte direkt hur man skulle fixa in det.
Samtidigt vill jag använda staged injectors flexifuel oljetemp/tryck bränsle tryck, 1st lambda, knack dbw. Coils per plug och säkert nått mer jag glömt nämna samtidigt..

En grej som vore fint och ha i loggen är ju tex bränsletryck minus laddtryck. Går det utanför bränslets grundtryck så skulle det ju vart nice med ett triggat larm på en egen utgång tillsammans med olje tryck/temp, vatten temp, EGT ,Lambda, IAT. etc.. <då borde ju utgångarna tyvärr ta slut gissar jag.

Det är förbannat jobbigt när man jämför sprut att se om det är något som gör att man inte kan köra nått annat.. Tex om man ska köra flexifuel så går det inte att köra Drive by wire eller nått sånt.

Men rent generellt så verkar BLACK vara jäkligt prisvärt tycker jag. Men fler programerbara in och utgångar verkar vara svårt för de flesta sprut som inte kostar skjortan.
beldin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: sön feb 03, 2008 8:27 am

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av beldin »

Jo visst jobbar vi med black!.

När det gäller flexfuel så hade jag absolut kört med en givare direkt till sprutet för tempen är väldigt viktig.

Staged, temp/tryck, lambda, knack "overkill på e-85", dbw, cop är inga problem. Samma externa 0-5voltsgivare går fint men det finns inte hur många ingångar som helst så man får välja lite vad man vill ha. Ecumaster Pro är på gång och där finns i princip obegränsat med in/utgångar.

Bränsletryck i förhållande till laddtryck kallas DFPR och ecu´n kommer kompensera spridartiderna om bränsletrycket faller. Till en viss gräns så kommer den bryta helt.

Mvh Pelle/PsiMotor.
Allx
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: ons jul 06, 2016 8:43 pm
Ort: Västerås

Re: EcuMaster Tips och trix.

Inlägg av Allx »

Har kopplat in ett emu i en evo3 med orginal tps och när man trycker så snabbt man kan får man en dtps rate på ca 20. Mappen som beräknar enrichment går upp till 100 förinställt. Brukar man skala om den mappen så full enrichment är långt under 100%?
Skriv svar