Suzuki Gsx-r EFI
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Kul att ni gillar det =)
Nu är en milstolpe nådd, hon startade på första försöket:
https://www.youtube.com/watch?v=SPAiD2pdPUE
Nu är en milstolpe nådd, hon startade på första försöket:
https://www.youtube.com/watch?v=SPAiD2pdPUE
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Haha, en lovande början!
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Suzuki Gsx-r EFI
använder du original triggern? varför inte original givare? jag kör orginal givare med ett 18-1 hjul.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Ja en lovande början är det allt =) Fick hem ett grenrör idag som jag skall montera till helgen. Skall försöka leda ut avgaserna lite snyggt ut ur garaget.
DreRacing, jag försökte först med original givaren men Maxxecu hittar inget triggermönster med den givaren. Var i kontakt med supporten flera gånger. Därav föll valet på en digital givare istället.
"Vi kan inte detektera ett triggermönster med en VR givare som inte har en nollgenomgång där vi kan detektera rising/falling."
DreRacing, jag försökte först med original givaren men Maxxecu hittar inget triggermönster med den givaren. Var i kontakt med supporten flera gånger. Därav föll valet på en digital givare istället.
"Vi kan inte detektera ett triggermönster med en VR givare som inte har en nollgenomgång där vi kan detektera rising/falling."
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Suzuki Gsx-r EFI
det låter konstigt. ALLA vr givare har en nollgenomgång. jag åker iaf med orginal givaren men var tvungen att modda trigger hjulet.
först kapade jag bort den långa tanden så det blev ett 4-1 hjul. men senare bygde jag om til 18-1 för mera nogrannhet
först kapade jag bort den långa tanden så det blev ett 4-1 hjul. men senare bygde jag om til 18-1 för mera nogrannhet
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Har fått hem ett grenrör så jag kunde bygga ett provisoriskt avgasrör.
Provkörde ikväll och insåg att den bara gick på två cylindrar, cylinder 2-3 var helt kalla.
Provade att köra 720 grader utan cam synk utan framgång.
Testade då 360 och då gick den på alla cylindrar, någon som vet vart jag skall börja felsöka?
Provkörde ikväll och insåg att den bara gick på två cylindrar, cylinder 2-3 var helt kalla.
Provade att köra 720 grader utan cam synk utan framgång.
Testade då 360 och då gick den på alla cylindrar, någon som vet vart jag skall börja felsöka?
Senast redigerad av Fredrik_Steen den sön aug 11, 2019 3:09 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Hej
Kul projekt,baserat på tidernas ballaste hoj!
Har själv en moddad 1100r som börjar spåra ur lite,bara sugmotortrim dock.
Min är åt det lite sportigare hållet.
Hur har du löst signaler till hastighetsmätare i din nya mätare&vad är,det för märke?
Jag har magnesium fälgar utan givare så undrar om det finns någon bra idé att låna?
//Thomas
Kul projekt,baserat på tidernas ballaste hoj!
Har själv en moddad 1100r som börjar spåra ur lite,bara sugmotortrim dock.
Min är åt det lite sportigare hållet.
Hur har du löst signaler till hastighetsmätare i din nya mätare&vad är,det för märke?
Jag har magnesium fälgar utan givare så undrar om det finns någon bra idé att låna?
//Thomas
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Det är verkligen tidernas ballaste hoj =)
Mätaren är av märket Koso, Modellen heter RX-2 GP
https://kosonorthamerica.com/shop/motor ... functions/
Finns att köpa för bra pris i England/Tyskland via Ebay.
Om du vill köpa den här hemma i Sverige:
https://kosonorthamerica.com/shop/motor ... functions/
Du får med en magnet som du limmar fast i någon skruvarna som håller bromsskivan. Sedan monterar du en givare som du får med.
Fram eller bak bestämmer du själv, men gaffelbenet fram är ett lämpligt ställe.
Det finns olika givarfästen som du får med, typ detta:
https://kosonorthamerica.com/shop/motor ... ckets-kit/
Det jag gillade med mätaren var att det var inbyggd shift light, och möjlighet att koppla in 2 temperatur givare.
Sedan var det kul med lull lull såsom 0-100km/h tider och andra logg funktioner.
Signalerna för kontroll lampor samt matning tog jag ur kontaktstycket till original hastighetsmätaren.
Mätaren är av märket Koso, Modellen heter RX-2 GP
https://kosonorthamerica.com/shop/motor ... functions/
Finns att köpa för bra pris i England/Tyskland via Ebay.
Om du vill köpa den här hemma i Sverige:
https://kosonorthamerica.com/shop/motor ... functions/
Du får med en magnet som du limmar fast i någon skruvarna som håller bromsskivan. Sedan monterar du en givare som du får med.
Fram eller bak bestämmer du själv, men gaffelbenet fram är ett lämpligt ställe.
Det finns olika givarfästen som du får med, typ detta:
https://kosonorthamerica.com/shop/motor ... ckets-kit/
Det jag gillade med mätaren var att det var inbyggd shift light, och möjlighet att koppla in 2 temperatur givare.
Sedan var det kul med lull lull såsom 0-100km/h tider och andra logg funktioner.
Signalerna för kontroll lampor samt matning tog jag ur kontaktstycket till original hastighetsmätaren.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Hej, nu skulle jag behöva lite hjälp. Motorn går bara på 2 cylindrar. (Trodde tidigare att den gick på alla fyra när jag bytte till 360 grader ifrån 720 med kamsync)
Men det var fel, det var bara att den plötsligt gick på cylinder 2-3 ifrån tidigare 1-4. Därav var alla rören varma när jag testade...
Plockade ur tändstiften för att lättare kunna köra runt motorn när jag skulle verifiera tändningen igen med strobelampa.
Passade då på att göra ett test med boxen för att se om jag hade gnista på alla fyra.
Men det hade jag inte, gnista på tändspole nr 3 fanns inte. Men det tickar lite svagt i tändspolen.
Om jag samtidigt kör cylinder 4 ihop med 3:an så får jag ingen gnista alls. Detta felet försvann när jag bytte plats på tändspolarna. Vad kan vara felet?
Bifogar två filmer på problemet:
https://www.youtube.com/watch?v=kdAhqDsGGSA
https://www.youtube.com/watch?v=QDzjv7_KD5M
Men det var fel, det var bara att den plötsligt gick på cylinder 2-3 ifrån tidigare 1-4. Därav var alla rören varma när jag testade...
Plockade ur tändstiften för att lättare kunna köra runt motorn när jag skulle verifiera tändningen igen med strobelampa.
Passade då på att göra ett test med boxen för att se om jag hade gnista på alla fyra.
Men det hade jag inte, gnista på tändspole nr 3 fanns inte. Men det tickar lite svagt i tändspolen.
Om jag samtidigt kör cylinder 4 ihop med 3:an så får jag ingen gnista alls. Detta felet försvann när jag bytte plats på tändspolarna. Vad kan vara felet?
Bifogar två filmer på problemet:
https://www.youtube.com/watch?v=kdAhqDsGGSA
https://www.youtube.com/watch?v=QDzjv7_KD5M
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Hittade felet med tändningen, det var dålig jord till tändspolarna som ställde till det.
Om någon är sugen på att ta över projektet så hojta till, jag tänkte ge mig ut i gokart världen.
(Kan sälja delar löst, men helst hittar jag någon som vill färdigställa min idé.)
Om någon är sugen på att ta över projektet så hojta till, jag tänkte ge mig ut i gokart världen.
(Kan sälja delar löst, men helst hittar jag någon som vill färdigställa min idé.)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Karten tar all min tid, någon som vill ta över projektet?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 224
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Sålde karten och nu lever projektet igen.
Bromsade hojen på VP M1 Methanol nu i veckan =)
https://www.youtube.com/watch?v=L9MJrJtO9QI
Bromsade hojen på VP M1 Methanol nu i veckan =)
https://www.youtube.com/watch?v=L9MJrJtO9QI
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Bra prioriterat! Hoppas det blev lite pengar över till en turbo också
Älskar/hatar lackeringen på den också, tror alltid att det är olika hojar
Älskar/hatar lackeringen på den också, tror alltid att det är olika hojar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Kul att du fortsätter med bygget, du bygger så jäkla snyggt/genomtänkt.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.