Volvo Pv 16V turbo
Re: Volvo Pv 16V turbo
Om det är hydraultryckare som är tomma så tar det tid att fylla upp.
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
PV 62a
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Volvo Pv 16V turbo
Hej ja det stämmer att det är hydrauliska tryckare
och dessutom är ju tändningen inte justerad så med lite tur kanske det inte är ett problem.
och dessutom är ju tändningen inte justerad så med lite tur kanske det inte är ett problem.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Volvo Pv 16V turbo
Försökte nolla tändningen idag
[/URL
[URL=http://forumbilder.se/I44UN/cb6af665-c486-424f-bc29-f02cb902bf00]
För er som kan vems
under tools ingnitionlock ändrar man ju så det blir rätt men när jag ändrar värdet så ändrar sprutet tillbaka till 5gr själv hela tiden varför?
[/URL
[URL=http://forumbilder.se/I44UN/cb6af665-c486-424f-bc29-f02cb902bf00]
För er som kan vems
under tools ingnitionlock ändrar man ju så det blir rätt men när jag ändrar värdet så ändrar sprutet tillbaka till 5gr själv hela tiden varför?
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Volvo Pv 16V turbo
Vet inte om jag förstår dig rätt, men såhär.
Du ska ändra "TDC after the trigger" om du vill flytta trigger "vrida" inställningen.
Ignition lock är användbart om man vill låsa tändningen på 0° och strobba på TDC märket när motorn går på typ 3000 Rpm.
Men det kanske är så du gjort ?
Svårt att säga om 13° är lagom eller inte, kanske lite lågt, men motorn är lättare att mappa runt tomgång då.
Vid 20° går motorn "hårt" och får ruppigare instabilare gång.
Du ska ändra "TDC after the trigger" om du vill flytta trigger "vrida" inställningen.
Ignition lock är användbart om man vill låsa tändningen på 0° och strobba på TDC märket när motorn går på typ 3000 Rpm.
Men det kanske är så du gjort ?
Svårt att säga om 13° är lagom eller inte, kanske lite lågt, men motorn är lättare att mappa runt tomgång då.
Vid 20° går motorn "hårt" och får ruppigare instabilare gång.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Volvo Pv 16V turbo
Tack Daniel jag trodde det var under innitionlock man justerade men nu när du skriver det så är det ju iofs ganska så självklart tack så mycket.
Med vänlig hälsning, Daniel
Med vänlig hälsning, Daniel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: Volvo Pv 16V turbo
Kul att du har kommit så långt med den Blir cool.
Håller tummarna att det bara är lyftarna som bråkar med dig, det kan ju skramla rätt rejält.
/David
Håller tummarna att det bara är lyftarna som bråkar med dig, det kan ju skramla rätt rejält.
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Volvo Pv 16V turbo
Tack David
Det verkade vara som low skrev att lyftarna inte va fyllda för nu knackar den inte.
Va även in och kollade lite på ditt bygge och det såg bra ut rostlagning är ju inte speciellt kul i längden och tid tar det men det blir roligare sen när det är klart.
Med vänlig hälsning, Daniel
Det verkade vara som low skrev att lyftarna inte va fyllda för nu knackar den inte.
Va även in och kollade lite på ditt bygge och det såg bra ut rostlagning är ju inte speciellt kul i längden och tid tar det men det blir roligare sen när det är klart.
Med vänlig hälsning, Daniel
Re: Volvo Pv 16V turbo
Kul man kan hjälpa sin granne
/Carl
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
/Carl
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
PV 62a
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Volvo Pv 16V turbo
De tackar jag för
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Volvo Pv 16V turbo
Va ner och monterade behållaren och slangen till kopplingen idag
Men sen tyckte jag att det gick åt väldigt mycke olja och kollar under och där Rinner det för fullt mellan motor och sprängkåpa
Vet inte om jag lyckades få staven bredvid kopplingsarmen när jag monterade?
Men nu får man väl riva ur motor och låda och sanera koppling mm
Men sen tyckte jag att det gick åt väldigt mycke olja och kollar under och där Rinner det för fullt mellan motor och sprängkåpa
Vet inte om jag lyckades få staven bredvid kopplingsarmen när jag monterade?
Men nu får man väl riva ur motor och låda och sanera koppling mm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 921
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm