Idag blev det att kapa och punkta ihop balk nr 2. lagt dit lite bitar som ska vara med i installationen. Vissa infästningar är privisoriska och kommer bytas ut lite längre fram. Så även de övre rambenen. Vet ej om jag skrivit det tidigare men länkarmar, spindel och styrväxel kommer från en Corvette c4
Ford Mustang 68 HT (blivande ombyggt fordon)
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: Ford Mustang 68 HT (blivande ombyggt fordon)
Mustang 68 HT 477BB C6
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: Ford Mustang 68 HT (blivande ombyggt fordon)
Hade en dialog angående geometri i vipporna och mätning av stötstänger. Så var tvungen att testa lite för att se hur det kan tänkas bli. Kunde bara kolla lite på geometrin eftersom topparna inte är monterade. På bilden ska det vara vid ca halva lyfthöjden så det ser rätt så bra ut.
Hittade en bra film som förklarar en del om detta.
https://youtu.be/o5is9BsH5OU
Hittade en bra film som förklarar en del om detta.
https://youtu.be/o5is9BsH5OU
Mustang 68 HT 477BB C6
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: Ford Mustang 68 HT (blivande ombyggt fordon)
När man bygger om nästan allt så finns det alltid något att göra. Så idag blev det att skära ner ett oljetråg som ska byggas om till ett torrsumpstråg.
Mustang 68 HT 477BB C6
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: Ford Mustang 68 HT (blivande ombyggt fordon)
Idag kom skärstål, fjäderstyrning och shimsbrickor. Så då var man bara tvungen att testa om det fungerade och det gjorde det
Så nu kan jag köra med dubbla fjädrar och få korrekt styrning även nertill. Lite bilder blev det och en liten film.
Blir ett litet test här om det går att länka en film från Google. Filmen ligger i samma utdelad mapp som bilderna.
Edit: Filmen fungerade inte så fick lägga den på YouTube istället. Så hoppas att den fungerar nu.
https://youtu.be/wQt3MsDu_jU
Så nu kan jag köra med dubbla fjädrar och få korrekt styrning även nertill. Lite bilder blev det och en liten film.
Blir ett litet test här om det går att länka en film från Google. Filmen ligger i samma utdelad mapp som bilderna.
Edit: Filmen fungerade inte så fick lägga den på YouTube istället. Så hoppas att den fungerar nu.
https://youtu.be/wQt3MsDu_jU
Mustang 68 HT 477BB C6
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: Ford Mustang 68 HT (blivande ombyggt fordon)
Får ta och önska alla en glad påsk:)
Mustang 68 HT 477BB C6
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: Ford Mustang 68 HT (blivande ombyggt fordon)
Har inte hänt så mycket här men en liten uppdatering tänkte jag var på sin plats.
Har svetsat fast delar av framvagnen.
Sen har det kommit lite delar från andra sidan pölen. En vevaxeltätning som är framtagen av Jon Kaase så hoppas den kommer hålla tätt. Även kambrickan beställdes från Jon. En ny distans till vevaxeln så jag kan internbalansera motorn.
Blev vevstakar från Probe så nu ska jag bygga klart jiggen. Så jag kan vikta in vevstakarna.
Blev Icon Kolvar. Efter att jag vägt kolvar, kolvbultar och matchat ihop dessa så skiljer det 0,7 eller om det var 0,9 gram. Ska ta det till 0,1 gram.
Det var allt för nu.
Har svetsat fast delar av framvagnen.
Sen har det kommit lite delar från andra sidan pölen. En vevaxeltätning som är framtagen av Jon Kaase så hoppas den kommer hålla tätt. Även kambrickan beställdes från Jon. En ny distans till vevaxeln så jag kan internbalansera motorn.
Blev vevstakar från Probe så nu ska jag bygga klart jiggen. Så jag kan vikta in vevstakarna.
Blev Icon Kolvar. Efter att jag vägt kolvar, kolvbultar och matchat ihop dessa så skiljer det 0,7 eller om det var 0,9 gram. Ska ta det till 0,1 gram.
Det var allt för nu.
Mustang 68 HT 477BB C6