En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Lite klent med det tyvärr, den har nog stått 4 år sen sista turen, sista jag gjorde var att korta ned primär-rören på headern men har ännu inte testat hur det blev, den är körbar sånär som på lite bromsmek, det sitter mest i att jag har prioriterat annat, du vet familj, hus och andra fritidsaktiviteter som tar upp tiden.
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Jo, jag vet hur det är. 17 år sen Amman kördes senast
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Nästan lika mäktig som en zombiedrake med blå ögon på en måndag kväll.. TH400 BTE specad 1100hp. Kläder att växa i
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Schysst!
Hur ser det ut med axeln mot volvomotorn?
Funkar adapterplatta eller måste du kapa och sy in en del av volvokåpan?
Hur ser det ut med axeln mot volvomotorn?
Funkar adapterplatta eller måste du kapa och sy in en del av volvokåpan?
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Det blir adapterplatta. Insåg att jag missat beställa bultar för att montera gm flexplatta. Ingen i Umeå med omnejd som sitter på en uppsättning arp bult till GM flexplatta?
Jonas Sandström SÄVAR
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Loppan på stilservice kanske har hemma?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Sådär ja, jag vill också ha en sådan låda eller iaf uppdatera den jag har i min turbocompact. Automat är helt rätt tycker jag, hur ser specen ut på lådan i övrigt? Eller är converter o så topphemligt
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Nä, inga hemligheter. Saxat från BTE's hemsida:
- 4" Tail Shaft
- Billet Aluminum Transbrake valve body (reverse pattern)
- New performance clutches and bands
- Upgraded 36 element direct drum
- Case saver, deep pan, and hardened clutch hub included
Jag valde till en Vasco ingående axel som höjer specen på lådan från ca 900hp till 1100hp. Jag kommer köra med en låneturbin från Jens till att börja med. Likadan turbin som Jens kör i Vegan. Kommer inte ihåg specen exakt på turbinen. Magnus Söderlund körde just den turbinen i sin PV tidigare med bra funktion. Det ska bli klart spännande att prova.
- 4" Tail Shaft
- Billet Aluminum Transbrake valve body (reverse pattern)
- New performance clutches and bands
- Upgraded 36 element direct drum
- Case saver, deep pan, and hardened clutch hub included
Jag valde till en Vasco ingående axel som höjer specen på lådan från ca 900hp till 1100hp. Jag kommer köra med en låneturbin från Jens till att börja med. Likadan turbin som Jens kör i Vegan. Kommer inte ihåg specen exakt på turbinen. Magnus Söderlund körde just den turbinen i sin PV tidigare med bra funktion. Det ska bli klart spännande att prova.
Senast redigerad av zeke varg den ons maj 08, 2019 5:24 am, redigerad totalt 1 gånger.
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Blir kul att se, inte många som kör TH el PG på "myggmotorerna. Jag tycker det fungerar klockrent i min bil men jag har börjat snegla på ny konverter och en update i min th400 då den inte riktigt trivs längre efter några år av smisk och updates. Har 3.1 liters M50 med hyfsat (lite) mos men nog för att skicka 1360 kg kompakt gatbil en liten irriterade skvätt från en 9 sec repa (10.04 som bäst, sedan blev mer effekt o vrid i maskin) men inte åkts ngn mer 402 repa hittills.
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Jaa.... lite fjösigt att inte komma ner under 10 är det ju...
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Det blev att lyxa på med nya knutkors och ny yoke. Den gamla yoken hade en mindre ytter dimension och tätade inte. Stilservice här i Umeå har hjälpt mig att ordna hem både en ny yoke samt ARP bultar till flexplattan. Beställning och hemma nästa dag är bra service!
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Jag fick hjälp av Conny att skära ut delar av plåten till startmotor fästet i hans cnc styrda plasma skärare. Fin makapär.
Jonas Sandström SÄVAR
Re: En dammig Amazon (Nostalgisk återblick sida 4)
Fan va bra det ser ut
/ Peter
/ Peter