16v turbo bess
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor nov 22, 2018 6:51 pm
16v turbo bess
Tjenare, om man har en helt vanlig 940 ltt och "ändast" har bytt till 16v topp och annat grenrör men med 13c turbo osv som orginal. Hur går det då om man försöker besikta?
Re: 16v turbo bess
Alternativ 1: Du har tur och det går bra
Alternativ 2: Du har otur och det går dåligt
Ungefär så, och säger nån nåt annat så ljuger dom
Alternativ 2: Du har otur och det går dåligt
Ungefär så, och säger nån nåt annat så ljuger dom
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor nov 22, 2018 6:51 pm
Re: 16v turbo bess
Vad kan dom klaga på då?
Att jag har fler ventiler och 2 kammar?
Att jag har fler ventiler och 2 kammar?
Re: 16v turbo bess
En 16v har ju mer effekt så nog kan dom gnälla på det. Samt att bilen antagligen är tillverkad efter 1993. Ska man då hårddra det är den helbildgodkänd och man får egentligen inte ändra nånting på den.
Re: 16v turbo bess
Räcker att den är tillverkad efter 1976
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: 16v turbo bess
Precis, 1976 och nyare ska ha en avgascertifierad motor i originalskick så man får inte ändra "något alls" formellt sett, definitivt inte byta topp och bygga en motor som "inte finns".
Det är inte effekten som är huvudproblemet, utan det är just att motorn är ändrad.
Gustaf
Det är inte effekten som är huvudproblemet, utan det är just att motorn är ändrad.
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Re: 16v turbo bess
Du kan utgå ifrån att det inte kommer att gå.
Att regga om en bil till B204FT med B230 block och B234 topp är dock fullt möjligt och har genomförts.
Att regga om en bil till B204FT med B230 block och B234 topp är dock fullt möjligt och har genomförts.