Vevlager och dess toleranser.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

Kwirk skrev:Kina stakar har haft dåligt material till bussningar ibland.
Jepp. De va osäkert vad det va för stakar i. Men det tyder på de mer och mer.

Oavsett så är jag ändå glad för att de va det och inget annat. Så i helgen ska de svarvas Bild

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av Kadett4wd »

Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

Kadett4wd skrev:Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
Intressant! Under vilken cykel tänker du dig lågt cylindertryck?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av Kadett4wd »

Överlag över alla cyklerna. men i ändlägena såklart.
Där kolven drar eller trycker hårt i staken då vikterna ska vända.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
jompazx
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av jompazx »

Kadett4wd skrev:Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
menar du att mycket varv och högt cylindertryck skulle vara skonsammare för lilländan?
mvh! Jonathan Hall
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av Kadett4wd »

yes. eller nä.. inte högt varv, men varvar man mycket så bör man ha lite tryck på grejerna.
Slammer är riktigt elakt, tryck håller ordning på grejerna.

Så lek med tanken, du har maxvrid vid 4500rpm(max tryck) och varvar maskin långt förbi peakeffekten, då börjar det slamra.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

Vet inte om det funkar, men ser ni bilden så ser ni vad det va som började klappra.. Bild

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av The »

Original kolvbult?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

The skrev:Original kolvbult?
Jupp

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av Kadett4wd »

B Johansson skrev:Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Det är väl skitenkelt, för hög stress!
Sen är det bara lista ut varför.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

Kadett4wd skrev:
B Johansson skrev:Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Det är väl skitenkelt, för hög stress!
Sen är det bara lista ut varför.
Nåt är de ju. Men i det här fallet då är de inte annorlunda än nån annans?


Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

Inget jättekonstigt egentligen Bild

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279
Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av Kwirk »

Är bultarna FK/FT eller har du K bultar som kanske är klenare?
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am

Re: Vevlager och dess toleranser.

Inlägg av B Johansson »

Kwirk skrev:Är bultarna FK/FT eller har du K bultar som kanske är klenare?
Ser identisk ut som till B230F

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Skriv svar