Inköpslista Honda cx500
Moderator: backeliten
Re: Inköpslista Honda cx500
Har du en 4-ports MAC-ventil eller?
Ang evakuering så är det väl inga problem, en av portarna på ventilen är (normalt) kopplad till atmosfär.
Ang evakuering så är det väl inga problem, en av portarna på ventilen är (normalt) kopplad till atmosfär.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Inköpslista Honda cx500
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
Ja det är samma sak att koppla den här ventilen mot din dubbelverkande klocka.
Jag skulle endast lägga på mottryck med ventilen och låta sidan mot stången ha en helt egen koppling mot tryckrör, så det inte påverkar styrtrycket från MAC-ventilen.
Jag skulle endast lägga på mottryck med ventilen och låta sidan mot stången ha en helt egen koppling mot tryckrör, så det inte påverkar styrtrycket från MAC-ventilen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Inköpslista Honda cx500
Såhär alltså?!
Skickat från min SM-G390F via Tapatalk
Skickat från min SM-G390F via Tapatalk
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
Har svarvat till en packboxtätning och klämt i mellan, borde funka bra.
Kan nämna att nu funkar varvräknaren med hjälp av reläspolen.
Fick på det viset ett extra motorljud för inte hade jag tänkt på att klippa bort allt som rörde sej i reläet! Lät ju ganska kul på några tusen varv!!!
Skickat från min SM-G390F via Tapatalk
Kan nämna att nu funkar varvräknaren med hjälp av reläspolen.
Fick på det viset ett extra motorljud för inte hade jag tänkt på att klippa bort allt som rörde sej i reläet! Lät ju ganska kul på några tusen varv!!!
Skickat från min SM-G390F via Tapatalk
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
Ser helt rätt ut kopplat med laddtryck-styrningen.
Jo det blir rätt kul ljud ur relät men när du startar motorn hör du inget
Sen kan det vara kul att ha igång funktionen "RPM SWEEP AT IGNITION ON" så tittar nog många på hojen och undrade vad som lät.
Jo det blir rätt kul ljud ur relät men när du startar motorn hör du inget
Sen kan det vara kul att ha igång funktionen "RPM SWEEP AT IGNITION ON" så tittar nog många på hojen och undrade vad som lät.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- moeller
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 274
- Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: Inköpslista Honda cx500
Ska inte slangarna sitta tvärt om på klockan?
Staget går väl utåt när det öppnar wg?
Staget går väl utåt när det öppnar wg?
Jimmie Arhammer
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Re: Inköpslista Honda cx500
Ja, det stämmer!
Hur ska jag koppla egentligen?
Hur ska jag koppla egentligen?
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
Eller ska jag bara skifta slangarna på wastegaten?
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
https://www.speeding.nu/p/motorstyrning ... spole.html
Och när använder man denna modellen? För och nackdelar med dom båda?
Googlat en hel del och den enda bilden jag sett med en dubbelverkande intern klocka hade en dubbelspole.
Har jag köpt fel eller...?
Eller är det bara att skifta slangarna på klockan enligt bilden ovan?
Och när använder man denna modellen? För och nackdelar med dom båda?
Googlat en hel del och den enda bilden jag sett med en dubbelverkande intern klocka hade en dubbelspole.
Har jag köpt fel eller...?
Eller är det bara att skifta slangarna på klockan enligt bilden ovan?
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
Nu är det mappat och klart och motorn går jätttefint. Vrider jag fullt blir det ladd vid 3000 varv och på landsvägskörning kanske den börjar ladda vid 6-7000 nånting.
Dock märkte jag ett fenomen mellan 8000 och rödvarv 9500. Det känns som att det blir nån självsvängning i Mac ventilen så den reglerar ca 2ggr/sek vilket märks på att effekten varierar med samma frekvens.
P 20%
I 30%
D 40%
Deadband 0 kPa
Spooled threshold 50 kPa
Control Threshold 20 kPa
PID Control Frequency 50%
Hur känns detta?
den är satt i läge Above absolut vacuum också, är det rätt eller kan man bara byta?
Dock märkte jag ett fenomen mellan 8000 och rödvarv 9500. Det känns som att det blir nån självsvängning i Mac ventilen så den reglerar ca 2ggr/sek vilket märks på att effekten varierar med samma frekvens.
P 20%
I 30%
D 40%
Deadband 0 kPa
Spooled threshold 50 kPa
Control Threshold 20 kPa
PID Control Frequency 50%
Hur känns detta?
den är satt i läge Above absolut vacuum också, är det rätt eller kan man bara byta?
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
Deadband kan du sätta till 5 kPa så rör sig inte regleringen i onödan.
PID control frequency är oftast 20-25 Hz, de flesta ventiler klarar inte högre (vart fick du % ifrån?)
Above absolute vacuum, ja du anger bara trycket som 100 + laddtrycket. Kör på det. Vill du ha 0.5 bar laddtryck, skriv 150 i tabellen på full gas.
PID control frequency är oftast 20-25 Hz, de flesta ventiler klarar inte högre (vart fick du % ifrån?)
Above absolute vacuum, ja du anger bara trycket som 100 + laddtrycket. Kör på det. Vill du ha 0.5 bar laddtryck, skriv 150 i tabellen på full gas.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Inköpslista Honda cx500
Ah! Fel av mej förstås! Hz ska det ju stå!
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
Ohoj seglarvänner!
Passar på att fråga expertisen en sak!
Vad beror svackan på?
Det börjar gå ner när laddet kommer.
Jag har ganska stort plenum ca 2-3 liter, kanske lite klent tryckrör, kommer inte ihåg men ca 30-35mm. Turbo ifrån en golf 1,9 diesel
500 cc 80graders v-twin. Original kamaxel (töntig)
Är lite låga hästkrafter, känns som 80-90iallafall
Bild kommer!!!!
Passar på att fråga expertisen en sak!
Vad beror svackan på?
Det börjar gå ner när laddet kommer.
Jag har ganska stort plenum ca 2-3 liter, kanske lite klent tryckrör, kommer inte ihåg men ca 30-35mm. Turbo ifrån en golf 1,9 diesel
500 cc 80graders v-twin. Original kamaxel (töntig)
Är lite låga hästkrafter, känns som 80-90iallafall
Bild kommer!!!!
Senast redigerad av sylta nr1 den mån dec 21, 2020 2:03 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Inköpslista Honda cx500
https://link.springer.com/article/10.10 ... 19-00048-8
Nån har ju iallafall skänkt ämnet en tanke...
Nån har ju iallafall skänkt ämnet en tanke...
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!