Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Moderator: backeliten
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: tor maj 13, 2021 8:21 pm
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Hmm. Ditt resonemang låter klokt och likt hur jag tänkte från början. Återigen, så har jag för lite kunskap för att säga att det är så.
Eftersom jag bara börjat koppla ur sporten så e jag nyfiken på att fortsätta testa med sporten, original spolar o spridare. Istället lägga krutet på att steloperera vevtriggern.... Skulle det vara möjligt att skicka dig min mapfil Mattias, för utvärdering..? Självklart betalar jag för din tid! Som jag beskrivit ovan så har jag hamnat lite i en återvändsgränd eftersom återförsäljaren avvecklat.
Mvh
Mattias
Eftersom jag bara börjat koppla ur sporten så e jag nyfiken på att fortsätta testa med sporten, original spolar o spridare. Istället lägga krutet på att steloperera vevtriggern.... Skulle det vara möjligt att skicka dig min mapfil Mattias, för utvärdering..? Självklart betalar jag för din tid! Som jag beskrivit ovan så har jag hamnat lite i en återvändsgränd eftersom återförsäljaren avvecklat.
Mvh
Mattias
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Även i grundmappen dom lagt ut är det ju wasted spark om jag inte minns fel
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Hör av dig på mail mattias (at) savarturbo.se så hjälper jag dig.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- möller
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 267
- Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
ViperCobra skrev: ↑mån maj 17, 2021 8:11 am Förresten Mattias, du jobbar i norr..? Vet du någon i söder (gärna kring halmstad) som man skulle kunna konsultera för att få igång det ifall jag går bet..?
Jag finns strax utanför Ängelholm och kan hjälpa till.
Har tyvärr inte kört nån v10 men tillsammans med Mattias så löser vi det.
Har dyno och är maxxecu återförsäljare
Jimmie Arhammer
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Det är ju perfekt läge att få till det
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: tor maj 13, 2021 8:21 pm
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Hej igen och tack för feedbacken!
Går på semester om ca en vecka och måste ta mig i kragen o få igång maskinen nu!!
Postar här efterhand som arbetet fortskrider
Mvh
Går på semester om ca en vecka och måste ta mig i kragen o få igång maskinen nu!!
Postar här efterhand som arbetet fortskrider
Mvh
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: tor maj 13, 2021 8:21 pm
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Äntligen har jag fått snurr på motorn tack vare Mattias Säfsten, stort tack so far Mattias, du e en klippa!
Har skickat SMS och PM till dig Möller, ifall du har tid/möjlighet att hjälpa mig vidare under kommande månad, typ.
När motorn hoppade igång så gick den hyfsat mjukt och startade lätt. Inga triggerfel osv.
Efter att ha testkört några sekvenser ikväll så var motorn trögstartad när den blivit ljummen. Efter det så startade den inte. Kopplade in datorn och konstaterade att triggerloggen är grön och allt ser bra ut. Loggade i Mtune och jag hade inga lost sync osv. När jag kör på starten så hoppar den igång några varv o dör och hoppar igång igen osv.
Ideer någon, på vad som är fel?
Kan tillägga att jag kör utan CLT givare för tillfället, vilket innebär att Maxxecu tror att det är -40°. Jag minskade bränslemängden i mappen till motsvarande som är inlagt vid 20°. Kanske skulle jag lurat givaren, såhär när jag tänker efter.... Om det går (borde väl gå att ändra motståndet i customsetupen för CLT-givaren).... På torsdag kommer en ny givare hoppas jag.
Har skickat SMS och PM till dig Möller, ifall du har tid/möjlighet att hjälpa mig vidare under kommande månad, typ.
När motorn hoppade igång så gick den hyfsat mjukt och startade lätt. Inga triggerfel osv.
Efter att ha testkört några sekvenser ikväll så var motorn trögstartad när den blivit ljummen. Efter det så startade den inte. Kopplade in datorn och konstaterade att triggerloggen är grön och allt ser bra ut. Loggade i Mtune och jag hade inga lost sync osv. När jag kör på starten så hoppar den igång några varv o dör och hoppar igång igen osv.
Ideer någon, på vad som är fel?
Kan tillägga att jag kör utan CLT givare för tillfället, vilket innebär att Maxxecu tror att det är -40°. Jag minskade bränslemängden i mappen till motsvarande som är inlagt vid 20°. Kanske skulle jag lurat givaren, såhär när jag tänker efter.... Om det går (borde väl gå att ändra motståndet i customsetupen för CLT-givaren).... På torsdag kommer en ny givare hoppas jag.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: tor maj 13, 2021 8:21 pm
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Yes, hann ut en liten runda i garaget ikväll o körde stroblampan på cylinder 1 o 6. De ska komma på 0 o 18°. Vid snabb koll så tände de ca 10° för tidigt. Hade låst tändvinkeln till 0° precis som jag gjorde när jag drog igång bilen.
Har ju satt trigger på vevskivan som sitter på den släta koniska vevaxeln. Finns en chans att det glidit i förbandet men jag ser det knappast som troligt. Eftersom jag inte ändrat i mjukvaran och dessutom låst tändvinkeln både idag och när jag drog igång bilen så kan jag inte se att problemet är mjukvarurelaterat heller. Flyttade vinkeln 10° och bilen startade.
Ska dubbelkolla det mekaniskt imorgon och försöka låsa skivan på veven. Har någon en idé på om jag missat ngt i mjukvaran så hojta till.
Har ju satt trigger på vevskivan som sitter på den släta koniska vevaxeln. Finns en chans att det glidit i förbandet men jag ser det knappast som troligt. Eftersom jag inte ändrat i mjukvaran och dessutom låst tändvinkeln både idag och när jag drog igång bilen så kan jag inte se att problemet är mjukvarurelaterat heller. Flyttade vinkeln 10° och bilen startade.
Ska dubbelkolla det mekaniskt imorgon och försöka låsa skivan på veven. Har någon en idé på om jag missat ngt i mjukvaran så hojta till.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1046
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Kan Maxxecu PRO trigga samma ingång i tändmodul Dodge V10
Kan 10 grader verkligen vara avgörande för att den ska starta? Tror något annat spökar.