TurboZonen racerapport 9.43/238 Film
Re: TurboZonen racerapport 9.50/236
den blev lite mer spännande än nödvändigt.
hade trott att ni skulle vara där idag också, gick nåt sönder eller räckte det med putsningen av PB ?
hade trott att ni skulle vara där idag också, gick nåt sönder eller räckte det med putsningen av PB ?
Re: TurboZonen racerapport 9.50/236
Jo det blev det
Det började komma ut lite olja rinnades efter blocket så det måste kollas upp. Ville inte riskera nåt.
Det började komma ut lite olja rinnades efter blocket så det måste kollas upp. Ville inte riskera nåt.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: TurboZonen racerapport 9.50/236
Hade skrivit en lång och utförlig racerapport och så försvann den, jaja körde pb sista repan ut
Blev 9.43/238 6.03/182 1.37 60fot
Film på repan
https://youtu.be/9q2UR9ob5hA
Blev 9.43/238 6.03/182 1.37 60fot
Film på repan
https://youtu.be/9q2UR9ob5hA
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: TurboZonen racerapport 9.43/238 Film
Blev mycket text
Midnight Race Week är slut!
Första helgen och körde klassen Pro et, skrev dial in på 9.85 tänkte skriva 9.80 men inte går det så fort. Ja vad gick det då 1a repan ut blev pb 9.80/235 typiskt
men glad för ett pb iallafall. Och högsta slutfarten blev 239 på en sämre tid under dagen. Sen blev det bara dåliga repor, hade gjort lite förändringar innan denna helg.
Elimineringen söndagen glömde jag ändra mitt dial in så jag skulle få starta ca 1.8sek efter Kent Sehlkvist (han vann klassen så stort Grattis) det skulle bli väldigt tufft att vinna över han. Taggad till tusen var jag, rödlyktar -0,018 slirar iväg och ja det var nära muren ca100-150m ut
Hem och ändra tillbaka allt som det var innan förutom att jag hade mer startvarv, hjullyften är borta.
På torsdagen var det T&T
1a repan 9.72/231 kändes bra hela repan
2a blev sämre 9.90/235
3a 9.50/236 pb igen
Grymt härlig känsla efter den repan.
På kvällen skulle det vara Pite Open street race, beslutsångest om jag skulle köra eller spara på bilen till dagen efter och jaga bättre tider när det var tävling nr 2.
For dit som publik, oj vad jag ångrade mig direkt Grattis Mattias till vinsten
Fredag deltävling 2 så körde jag prova på.
Körde ju pb på vänster bana dan före så vi kör vänster bana och laborerade med däckstryck, startvarv och laddtryck flera repor. Hade problem med 5växel en repa så det tog några repor innan jag vågade växla fort till den, så beslutade att köra en sista repa för dagen klockan var kring 18.
60fot 1.42 9.76/228
Joakim Ahlgren tyckte vi skulle köra höger bana, crewet förklara varför vi hade valt vänster bana. Fram med datorn mer varv och laddtryck och säger att nu är det den absolut sista repan,låter den svalna en stund. Kl är ca 20.00, 9.69/237 60fot 1.44 det bettade bra, en bit ut innan 60foten känner jag att den inte riktigt orkar men växlarna satt perfekt. Passerar mållinjen och bestämmer mig för en repa till
Ställer upp varvet till 7500rpm laddtrycket till 1.8bar. Kl 20.30 står vi redo på startlinjen. Nu bar det iväg det kändes i kroppen och växlarna satt som dom skulle.
9.43/238 6.03/182 60fot 1.37 fan va glad man blev. Äntligen under 1.40 i 60fot.
Men det finns en hel del kvar att justera på chassit, men går sakta fram för oss amatörer 19 repor denna vecka blev det.
Riktigt nöjd med motorn, den levererar kan man väl gott säga bra tunat av Sävar Motor och toppen är gjord av CarlJohan Ceder
Kamvalet m.m är Lars-olof Lundkvist inblandad i.
Vill tacka familjen, farsan, Christian, Daniel och johnny för all hjälp denna vecka. Finns så många fler man vill tacka oxå. Man gör inte det här själv utan hjälp.
Även tack till Anton för fix av alu svets.
Stort tack till SHRA Luleå och all personal för denna vecka. Banan var grymt bra
Kul att träffa alla gamla och nya bekanta.
Roligt att bilen uppskattas av så många oxå. Blev en hel roman det här.
#sävarmotor #espgaraget #stenmansmotor #laitispiteå
Midnight Race Week är slut!
Första helgen och körde klassen Pro et, skrev dial in på 9.85 tänkte skriva 9.80 men inte går det så fort. Ja vad gick det då 1a repan ut blev pb 9.80/235 typiskt
men glad för ett pb iallafall. Och högsta slutfarten blev 239 på en sämre tid under dagen. Sen blev det bara dåliga repor, hade gjort lite förändringar innan denna helg.
Elimineringen söndagen glömde jag ändra mitt dial in så jag skulle få starta ca 1.8sek efter Kent Sehlkvist (han vann klassen så stort Grattis) det skulle bli väldigt tufft att vinna över han. Taggad till tusen var jag, rödlyktar -0,018 slirar iväg och ja det var nära muren ca100-150m ut
Hem och ändra tillbaka allt som det var innan förutom att jag hade mer startvarv, hjullyften är borta.
På torsdagen var det T&T
1a repan 9.72/231 kändes bra hela repan
2a blev sämre 9.90/235
3a 9.50/236 pb igen
Grymt härlig känsla efter den repan.
På kvällen skulle det vara Pite Open street race, beslutsångest om jag skulle köra eller spara på bilen till dagen efter och jaga bättre tider när det var tävling nr 2.
For dit som publik, oj vad jag ångrade mig direkt Grattis Mattias till vinsten
Fredag deltävling 2 så körde jag prova på.
Körde ju pb på vänster bana dan före så vi kör vänster bana och laborerade med däckstryck, startvarv och laddtryck flera repor. Hade problem med 5växel en repa så det tog några repor innan jag vågade växla fort till den, så beslutade att köra en sista repa för dagen klockan var kring 18.
60fot 1.42 9.76/228
Joakim Ahlgren tyckte vi skulle köra höger bana, crewet förklara varför vi hade valt vänster bana. Fram med datorn mer varv och laddtryck och säger att nu är det den absolut sista repan,låter den svalna en stund. Kl är ca 20.00, 9.69/237 60fot 1.44 det bettade bra, en bit ut innan 60foten känner jag att den inte riktigt orkar men växlarna satt perfekt. Passerar mållinjen och bestämmer mig för en repa till
Ställer upp varvet till 7500rpm laddtrycket till 1.8bar. Kl 20.30 står vi redo på startlinjen. Nu bar det iväg det kändes i kroppen och växlarna satt som dom skulle.
9.43/238 6.03/182 60fot 1.37 fan va glad man blev. Äntligen under 1.40 i 60fot.
Men det finns en hel del kvar att justera på chassit, men går sakta fram för oss amatörer 19 repor denna vecka blev det.
Riktigt nöjd med motorn, den levererar kan man väl gott säga bra tunat av Sävar Motor och toppen är gjord av CarlJohan Ceder
Kamvalet m.m är Lars-olof Lundkvist inblandad i.
Vill tacka familjen, farsan, Christian, Daniel och johnny för all hjälp denna vecka. Finns så många fler man vill tacka oxå. Man gör inte det här själv utan hjälp.
Även tack till Anton för fix av alu svets.
Stort tack till SHRA Luleå och all personal för denna vecka. Banan var grymt bra
Kul att träffa alla gamla och nya bekanta.
Roligt att bilen uppskattas av så många oxå. Blev en hel roman det här.
#sävarmotor #espgaraget #stenmansmotor #laitispiteå
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: TurboZonen racerapport 9.43/238 Film
Bilder från Richard
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: TurboZonen racerapport 9.43/238 Film
Då var Umeå Open över för detta år. Och det tog slut i tredje rundan tyvärr.
Hade solo första rundan så det blev en spara på grejerna repa visste att det skulle bli tufft motstånd repa 2, antingen zacke eller fredde vit pv.
Höjde starttrycket (launch control) till repa 2, Zacke blev nästa motståndare, som visades att hans bil inte gick som den skulle. Med nöd och näppe lyckades jag ta mig förbi och vidare till nästa runda.
Repa 3 förlorades mot en reaktions snabb elina. Det slira till i starten och sen högg det så den bogga. Ändå nöjd över dagen, ett bra avslut på säsongen.
Bilen funkade bra hela dagen och är hel
Tack Farsan och Danne för hjälpen idag.
Bilder från Richard och Mats
Hade solo första rundan så det blev en spara på grejerna repa visste att det skulle bli tufft motstånd repa 2, antingen zacke eller fredde vit pv.
Höjde starttrycket (launch control) till repa 2, Zacke blev nästa motståndare, som visades att hans bil inte gick som den skulle. Med nöd och näppe lyckades jag ta mig förbi och vidare till nästa runda.
Repa 3 förlorades mot en reaktions snabb elina. Det slira till i starten och sen högg det så den bogga. Ändå nöjd över dagen, ett bra avslut på säsongen.
Bilen funkade bra hela dagen och är hel
Tack Farsan och Danne för hjälpen idag.
Bilder från Richard och Mats
- Bilagor
-
- 20230916-134403-069.jpg (197.8 KiB) Visad 1489 gånger
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: TurboZonen racerapport 9.43/238 Film
jäklar va hårt den går nu!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: TurboZonen racerapport 9.43/238 Film
Tack Jens, jo den går rätt så bra nu. Finns en hel del att justera på chassiet för att bli snabbare.
Större spridare ska köpas till nästa år, det är en av alla saker man vill uppdatera.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Re: TurboZonen racerapport 9.43/238 Film
Blir ny bottendel till kommande säsong, fått hem en zrp vevaxel. Wiseco kolvar och zrp stakar är beställda.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund