BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE
Nytt projekt på G.
Varning för lågbudget!
Inköpt denna sommar pga. hög tillåten effekt/vrid (150 hk/220 Nm) i förhållande till tjänstevikt (1020 kg)
Opel Ascona A -75
Original motorn
Varning för lågbudget!
Inköpt denna sommar pga. hög tillåten effekt/vrid (150 hk/220 Nm) i förhållande till tjänstevikt (1020 kg)
Opel Ascona A -75
Original motorn
Senast redigerad av Mr Garrett den fre aug 03, 2012 9:47 pm, redigerad totalt 13 gång.
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
- weber-power
- Forumsberoende
- Inlägg: 797
- Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
- Ort: Kalmar // torsås
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Fixat en BMW 6:a (M30B28) från en 528i -82 för 500 kr
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
River isär motorn för att kolla vad den ätit
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Topplocket verkar hyfsat, kammen ganska fräsch !
Förbränningsrummen måste slipas större för lägre kompförhållande
Förbränningsrummen måste slipas större för lägre kompförhållande
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Jobbiga kolvar på denna motor
Undrar hur man skulle modda förbränningsrummen för att lira med dessa kolvar ?
Undrar hur man skulle modda förbränningsrummen för att lira med dessa kolvar ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
ta bort nedre delen kommer nog funka ganska bra med dessa kolvar
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Ok, jag ska för söka med det.
Undrar varför de kör med dessa kolvar ?
Finns de på andra BMW motorer oxå ?
Har rivit isär motorn helt
Blocket ser bra ut, inga vändkanter !
Undrar varför de kör med dessa kolvar ?
Finns de på andra BMW motorer oxå ?
Har rivit isär motorn helt
Blocket ser bra ut, inga vändkanter !
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
-82 brukade ha den växellåda som hade lös sprängkåpa.. men det viktiga är väl växellådan, och inte sprängkåpan?Fanzy skrev:Du den där sprängkåpan ska du hålla hårt om
om det nu är en som kommer från en bmw låda med lös sprängkåpa. ser så ut iaf
För poängen är väl att montera växellådan på en Volvo-motor och där inte en sprängkåpa för en BMW M30/M10/S14/S38/M88 speciellt användbar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Japp, jag har är rädd om både kopplingskåpan och Getrag 265 lådan som hör till.........
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Vad tycker ni om de fina original grenrören ?
Är detta optimalt ur flödes synpunkt ?
Städat bort lite onödiga Opeldelar ur motorrummet
Är detta optimalt ur flödes synpunkt ?
Städat bort lite onödiga Opeldelar ur motorrummet
Senast redigerad av Mr Garrett den fre mar 30, 2007 7:51 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Dooohhh! hehe så klartmattias skrev:-82 brukade ha den växellåda som hade lös sprängkåpa.. men det viktiga är väl växellådan, och inte sprängkåpan?Fanzy skrev:Du den där sprängkåpan ska du hålla hårt om
om det nu är en som kommer från en bmw låda med lös sprängkåpa. ser så ut iaf
För poängen är väl att montera växellådan på en Volvo-motor och där inte en sprängkåpa för en BMW M30/M10/S14/S38/M88 speciellt användbar.