Grym BMW 2002t i tulinge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Grym BMW 2002t i tulinge

Inlägg av Jens Gustavsson »

Vem var det som körde den grymma 2002 turbon på Tullinge förra helgen (11.1/216km/t)? Han hadde visst en 316graders cam, Derllorto 40, stor turbo och 2.3bars laddtryck. Han måste vara den snabbaste 2002 med 8v topp, och delad bakvagn. Det blir något för Peter i Sävar och Pitebon att försöka slå!!!! 216km/t = effekt...
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

ilpo heter han, han åker dessutom orginalbakvagn med banracingslicks=) grymmt imponerande, dock så har han lite stadigare kolvar än mina orginal gjutna, smidda wiseco kolvar tror jag det var! en GT42 och scaniakyl... och programerbar tändning, hen ska visst åka sprut nästa år...

Själv satsar jag på stadig bakvagn, bättre bromsar, bur och om jag hinner ska toppen trixas lite med...och sen ska jag börja lätta oxå..

slutfarten blir svårknäckt, men med fäste och lite mer effekt kanske man vågar drömma om en 10:a nästa år :roll:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

grymt, synd att man missade detta arragemang då man var på bmwcup på knutstorp i helgen....
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Pratade med killen när jag var på tullinge i helgen, grym bil. Så ruggit kul med en jordnära bil som går så hårt. Tittade på några gamla resultat från tullinge där han kört en 12,8 /211 km/h det är ju ruggit fränt med lite slutfart på en tolva.
Hittade inte nån repa med högre slutfart än 212km/h för dom tar bara med den snabbaste tiden man kvalade in på, men här kommer all data på den repan.

Namn: Ilpo Gumse
Reaktion: 1,723
60-fot: 2,034
201m: 7,479 /161,87 km/h
402m: 11,244 /212,6 km/h

Jag sa att jag skulle hälsa 02 åkarna i norr att dom kan köra fort innan dom bygger om bakvagnen :D

/simon
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

finns de bilder på denna bil? diggar 2002T hårt! :twisted:
den silvriga som en arbetare på koenigsegg byggt är ett skapligt bygge har en liten film på den kanske kan fixa upp på nån server snart för er som inte sett den, vart med i bilsport, imponerande bygge!
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

problemet med bakvagnen är att det inte håller med riktiga däck på klistrad bana, och sen så kan hela bakdäcken släppa om medbringaren som håller bakdäcken går av....

och hade ilpo bra fäste så hade ju redan 10:an suttigt där utan tvekan!
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Pitebo skrev:problemet med bakvagnen är att det inte håller med riktiga däck på klistrad bana, och sen så kan hela bakdäcken släppa om medbringaren som håller bakdäcken går av....

och hade ilpo bra fäste så hade ju redan 10:an suttigt där utan tvekan!
Jo jag vet det, man har ju sett ett och annat, hjul som låsnat och drivaxlel averier på löpande band. Jag sa till han att om han bara haft riktiga starter med bra fäste så skulle det inte hålla för han heller, men han trodde inte det...
Men det är ju kul att det håller så bra som det gör för den stingar på rätt bra på tvåan, för effekt finnst det.

Jag skulle vilja se den där bilen med 1,6 i 60-fot, det skullle va fränt.
Han skulle ju köra en mitten 10a utan problem.
Bild
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

Saxat från 02-tavlan.....nu har jag, peter, kronberg m.fl. nåt att bita i...
Ännu en dag på tullinge så är jag ganska nöjd fast jag inte fick upp laddtrycket till mer än 1.96 bar (måste undersökas).Men klockan stanna på personbästa 10.95sek:) och 204km/h efter en 60 fot på 1.83sek.Jag körde första repan utan ström till laddtryckstyrningen och då laddar den 0.9bar med resultatet 60fot 2.15s och sluttid 12.77sek, 190km/h,ser bra ut me tanke på laddtrycket.

Fortfarande helt standard bakvagn :):).

mvh Ilpo
:shock:
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

det va grymt
Bild
Skriv svar