avesta breddning

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

avesta breddning

Inlägg av Erik Nygårds »

Tjena jag undrar om någon kan rita vart man kapar när man ska bredda på det viset? skall bredda min manta b mvh Erik
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Re: avesta breddning

Inlägg av peppe »

MANTA TIC skrev:Tjena jag undrar om någon kan rita vart man kapar när man ska bredda på det viset? skall bredda min manta b mvh Erik
Jag kan visa dig bilder från en E30 som blir breddad på det viset. Men på ett villkor, att du inte kallar det Avesta breddning då denna operation varit vida vanlig på Volvo's m.m sedan urtiden, och inte uppfanns den i Avesta.

http://savarturbo.se/~peppe/TEMP/BREDDNING/

Mvh PJ
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

Inlägg av Erik Nygårds »

Ok jag lovar. vi kallar det diskret breddning det låter bra va tack för tippset mvh Erik
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

Inlägg av Erik Nygårds »

Tack det var bra bilder, kanske blir lite konstigare på mantan. snittet bakom dörren får man lägga i en plåtremsa där el? i ljulhuset skall man lägga i plåt runt hela huset el e det lika högt som du gjort snittet bakom dörren? ska man kapa tröskeln inne vigolvet så att den också böjs ut? hoppas du förstår mina frågo mvh Erik
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Det där är inte mina bilder, har inte kapat min E30 ännu så jag vet faktiskt inte.


Ang snittet bakom dörren så lär du få lappa ihop med små bitar, typ "kilar" eller något.

Då du knäcker ut skärmen kommer snittet bli smalare där uppe och bredare där nere, rätt logiskt, eller tänker jag fel? Sedan är det bara att börja lappa.

Du kommer att få lägga ihen i hjulhusen, beror på hur mycket du ska bredda. Jag tänkte bredda 3 - 5 cm beroende på vad som behövs för att rymma däcken, och då får jag givetvis lappa in så mycket.

Men allt eftersom att du lappar dig iväg från hjulhuset kommer det ju bli smalare och smalare mellan rum, då själva breddningen är vid hjulhuset.

Jag vet inte hur man ska kapa tröskel, men jag tänkte kapa som på bilderna vid pressvecket. För du lär vilja att tröskeln breddar också, borde bli skumma linjer annars?

Mvh
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

Köp 400 breddare till mantan, finns INGET rejsigare =) annars, lycka till med breddningen :)
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

manta

Inlägg av Erik Nygårds »

Tjao 400 kittet till mantan e det fulaste jag vet, blir lika kantig och ful som en lada Erik
Skriv svar