Olika topplock i genomskärning!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
skillnaden du ser är en vägg och ganska tunn ca 7-8mm och flyter ut lite mot kanalen. annars så är godset där 6mm, antagligen samma som 405.Jens Gustavsson skrev:intresant skilnad på gjutningen i inner svängen mellan 405 och 531, är det så på alla insugare och hur tjockt är det vid hålen ni borrat?
405 http://savarturbo.se/images/teori/toppa ... in_std.jpg
531 http://i139.photobucket.com/albums/q297 ... /531in.jpg
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det fins, ska ta bilder på den.Ersviken skrev:ingen som har en totalrasad 16v topp som kan sågas ?
det är roberts (amazing) gamla.
har även en hel cylinder som jag ska exprimera på sen framöver.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- stoffehansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: sön jan 30, 2005 3:27 pm
- Ort: Havdhem(gotland)
- Kontakt:
- Dannelator
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: lör apr 23, 2005 6:19 pm
fant ett bilde av en gjennomskjært 16v topp på hjemme siden til hilmersson-racing http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=c
bare å lete litt så finner man det.
bare å lete litt så finner man det.
En portad 531:a jag hade som sprack:
Ni får även bonus bilder från när jag provtryckte den, när jag värmt vattnet till 80-90 grader så släppte den igenom så det vatten ut från hålen vart ventiltryckarna sitter så det kanskr förklarar varför jag fick ett exp kärl vatten i oljan på en mil
Har haft bilder på en 530 som jag kapat upp på samma sätt som denna 531:a men hitar inte dom nu tyvärr.
Och här är bilder på en uppkapad 398 Länk
Ni får även bonus bilder från när jag provtryckte den, när jag värmt vattnet till 80-90 grader så släppte den igenom så det vatten ut från hålen vart ventiltryckarna sitter så det kanskr förklarar varför jag fick ett exp kärl vatten i oljan på en mil
Har haft bilder på en 530 som jag kapat upp på samma sätt som denna 531:a men hitar inte dom nu tyvärr.
Och här är bilder på en uppkapad 398 Länk
MVH @ Tomas
Volvo 764 -90, B230 8V, Autronic SMC
Volvo 764 -90, B230 8V, Autronic SMC