Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den ska..
Re: Polaris Indy XLT SP
Okej, jag ska testa detta!
Jag håller till i Umeå..
Kan men öppna upp en bränslepump? Rengöra?
Hur är det med luftskruven? Ska dem också vara lika synkade? Hur synkar jag dem isåfall?
För sen på slutet så slutade den tredje att gå, sen tog bensinen slut.. Stod iallafall det på mätarn på tanken. Men jag såg att det fanns i bensinfiltret, men han kanske blev sur?
Och dem andra två gick..
Jag håller till i Umeå..
Kan men öppna upp en bränslepump? Rengöra?
Hur är det med luftskruven? Ska dem också vara lika synkade? Hur synkar jag dem isåfall?
För sen på slutet så slutade den tredje att gå, sen tog bensinen slut.. Stod iallafall det på mätarn på tanken. Men jag såg att det fanns i bensinfiltret, men han kanske blev sur?
Och dem andra två gick..
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Polaris Indy XLT SP
Inte för att vara dryg eller spydig men du verkar inte hållt speciellt mycket med skotrar vad det verkar & i Umeå
finns det ju kompetent folk. Kanske kolla runt lite om någon vill ta på sig att se över den en sväng?
Hade du vart i luleåtrakten hade du kunnat komma hit med den så hade jag skrämt liv i den! : )
Bränslepumpen skruvar du bara isär med en stjärnmejsel.
Behöver du en ny/byta den så har jag en pump från en Xlt i garaget!
//Robban
finns det ju kompetent folk. Kanske kolla runt lite om någon vill ta på sig att se över den en sväng?
Hade du vart i luleåtrakten hade du kunnat komma hit med den så hade jag skrämt liv i den! : )
Bränslepumpen skruvar du bara isär med en stjärnmejsel.
Behöver du en ny/byta den så har jag en pump från en Xlt i garaget!
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Polaris Indy XLT SP
Det här är min första skoter, har aldrig hållt på med 2t eller skoter..
Så är verkligen jätte tacksam för den hjälp jag kan få..
Vart hittar man dessa gubbar då?
Okej, vad ska jag leta efter? Bara få bort ev smuts och så?
Hade varit helt toppen om läget hade varit så..
Okej bra att veta.
Så är verkligen jätte tacksam för den hjälp jag kan få..
Vart hittar man dessa gubbar då?
Okej, vad ska jag leta efter? Bara få bort ev smuts och så?
Hade varit helt toppen om läget hade varit så..
Okej bra att veta.
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Polaris Indy XLT SP
Lägg ut under köpestråden att du behöver nån som vill ta på sig & ge den en översyn, alternativt byt namn på denna
tråd i ditt första inlägg & skriv söker någon som vill/kan serva den i umeå området?
Kolla skicket på membranen & backventilerna i pumpen, blås igen alla slangar & byt bränslefiltret.
där slangen går in i tanken går det även ner en slang i själva tanken. längst ut på slangen sitter det en
mässingnippel (en tyngd så att slangen åker dit bränslet är när skotern lutar etc) med ett litet rostfritt
nät på den. har man tankat mycket jeepdunk brukar det vara rätt mycket skit i tanken. kan även vara bra
att ta lös tanken & rengjöra den då & då.
Finns ju tusen saker som kan ställa till problem men ditt verkar ju vara bränslerelaterat.
gå igenom soppasystemet från tanken (Inkl. tanken) & fram till fuggarna.
//Robban
tråd i ditt första inlägg & skriv söker någon som vill/kan serva den i umeå området?
Kolla skicket på membranen & backventilerna i pumpen, blås igen alla slangar & byt bränslefiltret.
där slangen går in i tanken går det även ner en slang i själva tanken. längst ut på slangen sitter det en
mässingnippel (en tyngd så att slangen åker dit bränslet är när skotern lutar etc) med ett litet rostfritt
nät på den. har man tankat mycket jeepdunk brukar det vara rätt mycket skit i tanken. kan även vara bra
att ta lös tanken & rengjöra den då & då.
Finns ju tusen saker som kan ställa till problem men ditt verkar ju vara bränslerelaterat.
gå igenom soppasystemet från tanken (Inkl. tanken) & fram till fuggarna.
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Kände med fingrarna på trottlarna, känns som dem ligger rätt lika.
Jag tog lös bensinpumpen, "tvättade" den. Var inge smuts eller dylikt där i.. Montera dit den, fyllde på med bensin.
Men nu vill inte ens motorn starta, han tänder till lite, men vill inte gå igång. När jag drog ut en slang ifrån pumpen så kommer det bensin, testade två slangar av tre och det kom bensin.
Har gnista...
VAD ÄR FEL ?
Snälla hjälp!
Mvh, Mathias (kille som vill åka skoter..)
Jag tog lös bensinpumpen, "tvättade" den. Var inge smuts eller dylikt där i.. Montera dit den, fyllde på med bensin.
Men nu vill inte ens motorn starta, han tänder till lite, men vill inte gå igång. När jag drog ut en slang ifrån pumpen så kommer det bensin, testade två slangar av tre och det kom bensin.
Har gnista...
VAD ÄR FEL ?
Snälla hjälp!
Mvh, Mathias (kille som vill åka skoter..)
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Skruvade in tomgångsskruvarna lite mer och då starta han. Men går fortfarande bara på två cylindrar..
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Prova starta den utan luftburk, stoppa in fingret i förgasarn i mitten å lyft lite på den trotteln när den är igång.
stoppa inte in fingret för långt inte för då gör det ont, men du såg it ut ha såå långa
fingrar så du når kolven
stoppa inte in fingret för långt inte för då gör det ont, men du såg it ut ha såå långa
fingrar så du når kolven
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Okej, Ska ta och göra det!
Haha nej bör nog gå bra!
Haha nej bör nog gå bra!
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Men eftersom den är här cylindern har gått med den förgasare som sitter vid primären nu, och jag har ju bara bytt plats på förgasarna, så då kan det ju inte vara något fel med trottheln?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: ons jan 26, 2011 1:47 pm
- Ort: skellefteå
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Tror han tänkte så att inte gas wiren är av till den trotteln. ta loss å kika samtidigt som du gasar om alla trottlar rör sig i takt.Mathiass1 skrev:Men eftersom den är här cylindern har gått med den förgasare som sitter vid primären nu, och jag har ju bara bytt plats på förgasarna, så då kan det ju inte vara något fel med trottheln?
tror även att dom där skotrarna ska ha större munstycke i mittersta cyllen för att kyla bättre där! så har du bytt plats på förgasarna föredrar jag att du byter tillbaka! //mvh jens
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Jaha okej!
Jasså.. Då får jag ta och göra det imorgon! Tack!
Mvh, Matte
Jasså.. Då får jag ta och göra det imorgon! Tack!
Mvh, Matte
Re: Polaris Indy XLT SP. Hjälp sökes! Han går inte som den s
Alla trottlar går jämt.
Ställde in alla trottlar idag, 4snurr ifrån max.
Luftskruvarna likadant, 1 snurr ifrån max.
Bytte förgasare idag med, den som satt på ettan flyttades till tvåan och tvärtom. Resultatet blev att 2 började gå (gick inte igår) och ettan slutade att gå (gick igår). VAD ÄR DET SOM oraskar DETTA PROBLEM?
Tack för svar/hjälp!
Ställde in alla trottlar idag, 4snurr ifrån max.
Luftskruvarna likadant, 1 snurr ifrån max.
Bytte förgasare idag med, den som satt på ettan flyttades till tvåan och tvärtom. Resultatet blev att 2 började gå (gick inte igår) och ettan slutade att gå (gick igår). VAD ÄR DET SOM oraskar DETTA PROBLEM?
Tack för svar/hjälp!