Sida 12 av 15

Postat: lör feb 10, 2007 9:49 pm
av Jens Gustavsson
phredde: Givetvis, inga problem. :hihi:

Postat: lör feb 10, 2007 10:22 pm
av Fredde Holmgren
Jens Gustavsson skrev:phredde: Givetvis, inga problem. :hihi:
torde väl bli 50 cfm på den toppen då :) Nämen det vore ballt gå vidare i sökandet på b20 effekt.

Postat: lör feb 10, 2007 10:24 pm
av Mats A
Ni som väntar på filmen får vänta tills i morgon . filmen är klar men inte komprimerad för webben ännu . detta går givetvis relativt fort att göra men väntar med att släppa den tills i morgon söndag . 11,21 min lång

Postat: lör feb 10, 2007 10:36 pm
av Lindqvist Racing
Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........

Postat: lör feb 10, 2007 11:02 pm
av Roger Persson
Skoj med fina siffror.. ;) Fast det är ju när motorn sprängs som man upnått maxeffekten..?

Som jag brukar säga: "Hellre fina siffror på pappret än en hel motor" :)

Nej men grattis till rekordet så länge... tills jag kommer i kapp... *hehe*

Ser fram emot filmen.

Postat: sön feb 11, 2007 12:10 am
av SnoWFreaK
ooh :D längtar tills i morrn :D eller ska ja kankse säga senare i dag? :P

Postat: sön feb 11, 2007 12:49 am
av Jimmy Nilsson
kanske kan bli ett sponsorprojekt igen för att knäcka 600hk gränsen och lycke mer? :)

Postat: sön feb 11, 2007 12:58 am
av Jimmy Nilsson
Vart det nån film på bromsningen?

Postat: sön feb 11, 2007 1:00 am
av Mats A
boosted_142 skrev:Vart det nån film på bromsningen?
Ja det finns film men som det är skrivet några inlägg uppåt så kommer den att läggas ut under söndagen , det har ju bara gått 1 timme in på söndagen ännu så lite längre får ni vänta :)

Postat: sön feb 11, 2007 2:27 am
av Roger Persson
Redigt manlig B20 har V8 effekt. ;)

YEAH

Postat: sön feb 11, 2007 11:12 am
av Andreas Nilsson
Kan bara säga grattis,,, är grymt imponerad!!!

Postat: sön feb 11, 2007 12:52 pm
av turbo242
Fyyy faan hvor kult var ikke dette :shock: vil gratulere så mye med VERDENS HEFTIGSTE B20:D helt vilt med nesten 600hk i en 2liters støtstangs motor.... helt rått....

Postat: sön feb 11, 2007 1:12 pm
av Jens Gustavsson
Lindqvist Racing skrev:Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........

den dan du bygger en turbomotor så kommer dessa siffror låta löjliga :)

min topp ger ca 190 cfm och 150cfm ut vid 28" och det kan man ju fixa till en del om man bygger en lindqvist topp med resta canaler :wink:

jag har inga hemligheter och hjälper gärna till med tips och ideer eller ett resept till en 700hk B20 8)

skulle tycka det var mycket intresant om någon skulle göra en seriös satsning att knäcka mina sifror och tider.

Postat: sön feb 11, 2007 1:53 pm
av Jens Gustavsson
mats har nu gjort färdigt filmen här! http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13443

Postat: sön feb 11, 2007 2:43 pm
av Roger Persson
Jens Gustavsson skrev:
Lindqvist Racing skrev:Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........

den dan du bygger en turbomotor så kommer dessa siffror låta löjliga :)

min topp ger ca 190 cfm och 150cfm ut vid 28" och det kan man ju fixa till en del om man bygger en lindqvist topp med resta canaler :wink:

jag har inga hemligheter och hjälper gärna till med tips och ideer eller ett resept till en 700hk B20 8)

skulle tycka det var mycket intresant om någon skulle göra en seriös satsning att knäcka mina sifror och tider.




Tror du inte det är avgaskanalen som är de riktigt stora problemet i b20..?

Om man bygger en topp med isärflyttat.. 45.5 41.5 ventiler..
Har märkt att för avgaskanalen så är det bara bra för man får bort
en kant ju mer man flyttar iväg ventilen om ja inte mins fel..
Borde man inte komma upp i runt 191 hk i sug motor effekt effekt då..?

Räknar man lite borde kanske din motor ligga på effekt runt 185 hk i sugeffekt..? 581 hk..

Om man laddar 2.15 bar med 191 hk i sug effekt.. Dorde man inte teoretiskt ha runt 601hk i motorn då?