Lynx 1260 trippel "the story"

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av mattias »

Vi missade lite tillfälle att filma maskinen idag men chanser kommer nog framöver.
Sjukt bra med snö här i kustlandet men det går tungt för mig att hänga på när man inte har matta eller effekt (Enduro 600 -02, 32 mm ripsaw). Själv körde man på full gas och plogade när jag låg efter Jonas som körde trippeln över en liten sjö idag, jag såg bara ett 3-4 dm djupt dike efter mattan och inga märken efter skidorna.. :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av Johan Lindberg »

tror den blir skapligt övermotoriserad ändå med upp till 365 matta men den lär ju var helt hysterisk i sån där fin skare där mattan går igenom lagomt så man kan åka hur långt som helst på rullen med en vanlig 800 och balansera med gasen :-) riktigt fränt, det här har varit som en jävla bra julkalender man är in varje dag å kollar om det blinkar för nya inlägg :-)
ands
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tor sep 30, 2010 10:01 am

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av ands »

Vore verkligen helt hysteriskt kul med en film :twisted:
Men hur hade du tålamod att genomföra detta? visst det är inte samma sak som att jävlas med något original men hur tar du motgångarna?? själv känns det som man ska läggas in på närmsta psykhem :doh:

Var det mycket bestyckning med den här?
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av Jonas N »

Tror jag och mattias ska fara ut och grilla korv någon dag då blir det kanske läge med lite filmning.

Tålamod har jag men hemligheten är att ha högt tempo och aldrig känna efter om det är värt det, visst känns det som man kunde gjort något annat en kväll i månaden men..... Vissa ser alla såpor/serier andra bygger fräna motorer, man ska göra det som är roligast.

Det var inte så mycket bestycknings problem, fast klart den drar ju fortfarande 6 L/mil så man kan ju inte säga att man är klar riktigt. variatorerna är också ganska basic, Mer vikt mindre fjäder, och så slipa egna ramper. Känns som det lirar rätt bra i alla fall.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
ands
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tor sep 30, 2010 10:01 am

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av ands »

Näe nu är jag spänd på lite film efter korvgrillning?
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av Jonas N »

Har inte blivit någon korvgrillning/filmning men hoppas det blir snart, korv är så gott !!!
Det får bli lite fler bilder så länge.

Bild
Rätt bra att behöva köpa 2 kartonger med Boyesen reeds, då har man en i reserv om något reedblad skulle gå sönder.

Bild
Dom är dessutom ganska snygga, och problemet med insugnings gummin som går sönder är nästan ett minne blott. Dessa gummin kostar typ 50 kr/st så man har råd att byta varje år även fast dom inte är trasiga.

Bild
Förgasarna på plats, man ser även kylröret som slingrar sig över förgasar racket.

Bild
Och så öppna unifilter, dom filtrerar bort småfåglar och gråtande barn. :thumbright:
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
ands
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tor sep 30, 2010 10:01 am

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av ands »

Ser lite tight ut :thumbright:
Men snyggt och rent 8)
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
Användarvisningsbild
Julle
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jun 28, 2010 11:10 pm
Ort: Umeå, Stöcksjö

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av Julle »

Mycket cleant!!
Jörgen Lundqvist

Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
Timsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: fre nov 27, 2009 11:54 pm
Ort: Helsingborg

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av Timsan »

Jag avgudar detta bygge! (Inte konstigt att man gör det när man är 2-T kåt 16års yngel) :thumbright:
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!

Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
EmilH
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis nov 09, 2010 6:50 pm
Ort: piteå

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av EmilH »

Hojta till om du behöver matchande kåpor i koooolfiber vetja.
ands
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tor sep 30, 2010 10:01 am

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av ands »

näe nu är det dax igen,, börjar bli otålig..
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av stecka »

Är de ett tidningsrepotage på G? :)
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av Jonas N »

Stecka du ska inte tro på allt du hör, Jag har varit i Borgafjäll och kört i helgen därför har jag inte uppdaterat tråden. 1260:n fick dock stanna hemma. Och tur var ju det för 98 oktan tog slut första dagen, tänk om jag blivit tvungen att åka 95 oktan. Då har övriga deltagarna blivit sura om jag även tömmer 95 tanken första dagen, Därför fick det bli en helg med e-tec:en.

Bild
Det här är den lilla olje behållaren som smörjer dreven till vattenpumparna, typ 1 dl olja rymms i den.
Vet ej varför den har 2 utgångar igentligen, den kommer från gamla 440 maskinerna tror dom bara har användning av en utgång. Men det var bara bra för mig då jag behövde bägge två.

Bild
Enkelt monterat med 2 buntband, och bra fallhöjd ner till vinkelväxlarna i vevhuset.

Hoppas på att Mattias får tummen ur någon helg och tar med sig HD kameran. Den som lever får se.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
ands
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tor sep 30, 2010 10:01 am

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av ands »

ska montera en såndär själv också på min 440 då den andra är värdelös.Jag har bara användning för en ingång,, men tror att man fick med sånna där om man köpte "race" paketet till re 600 -07! Men varför 600:an till skillnad från 440:in skulle ha 2 ingångar vet jag inte, kanske finns någon förklaring :roll:

Fint med uppdatering,, så 95 oktan är uteslutet eller??
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
braind
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons feb 09, 2011 6:29 pm

Re: Lynx 1260 trippel "the story"

Inlägg av braind »

verkar få oss lite läsning i tidnings format snart .

http://www.snowrider.se/bilder/nyheter/snowrider_5.jpg
Skriv svar