de kör med lock upp i vissa klasser i usa, men har just kommit konveretrar som man får använda och det är extremt dyra saker. typ dyrare än hela min bil
sen behöver man nog en custom låda till det också.
sen används det bara på slutet av banan.
blir väldigt knepigt att använda den tidigt i repan man slår nog lös däcken väldigt lätt käns det som??
fins väll lådor med 3 växlar som fungerar men jag har redan denna och jag har inga problem med effekt eller vrid av start linjen så behöver inga fler växlar direkt.
vet att i comp räknas inte automat låda som automat låda heller då det är lock upp men i min under klass spelar det ingen roll för jag får ändå ingen vikt minskning som sugmotor killarna får
om jag någonsin bygger på min MB 4.2L motor så skulle jag vilja använda den lådan men kan inte koppla in lock uppen för då måste jag blya i 116kg mer vikt i bilen. måste bygga dit en raggar konverter på nått sätt också... inget att ha mb konvertern då man ska ha ca 7000rpm i starten sen växla vid 10000rpm
lite annan spec mersedes hadde då de designade convertern
vist vore det kul med en tysk/svensk byggd sug motor i comp kadetten?
har byggt mycket på den motorn i fantasins värd men inget i den värkliga
mvh jens